شنبه , 8 اردیبهشت 1403

حذف کالاهای غیر استاندارد با جدیت در بازار البرز دنبال می شود

امیرحسین محتشم روز شنبه  در گفت وگو با خبرنگار ایرنا هدف از اجرای طرح طاها را بازرسی  نمونه محصولات در بازار به منظور آزمون و ارزیابی برای کنترل و یکنواختی این نمونه ها با استاندارد های تدوین شده ذکر کرد.

وی گفت: در این راستا طی بازه زمانی فروردین تا آبان ماه امسال  در مجموع ۲ هزار بازرسی  از سطح بازار مصرف استان صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این مدت همچنین با مشارکت کارشناسان استاندارد و دستگاه‌ های اجرایی ذیربط استان ۴۵ گشت مشترک با هدف برخورد قانونی با عوامل تولید و عرضه کالاهای نامرغوب مشمول استانداردهای اجباری انجام شد.

مدیرکل استاندارد البرز گفت: در جریان بازرسی ها در بازار صاحبان واحد های صنفی با نحوه  شناخت و آگاهی از اصالت محصولات مشمول استاندارهای اجباری آشنا می شوند  که این مهم در حذف کالاهای غیر استاندارد از چرخه عرضه موثر است.

محتشم ، اجرای طرح طاها را زمینه ساز تقویت ارتباط اداره کل استاندارد البرز با بازار فروش و تشویق مردم به استفاده از کالاهای منطبق با استاندارد های تعیین شده عنوان کرد.

وی افزود: اجرای طرح این ضمن تقویت گروه های بازرسی، زمینه کنترل و کاهش ورود کالاها بی کیفیت به بازار را بیش از پیش فراهم می کند.

وی حفظ ایمنی، بهداشت و سلامت جامعه، حمایت از مصرف‌کنندگان و ارتقا در تولید کالا و خدمات را از جمله اهداف استاندارد سازی عنوان کرد.

مدیرکل استاندارد البرز اظهار داشت: کارشناسان  اداره کل استاندارد ن مجاز هستند در مراکز تولید، بسته‌بندی، عرضه و فروش کالا و خدمات مشمول استاندارد اجباری وارد شوند و ضمن بازرسی و نمونه‌ برداری اجازه ندهند فرآورده‌ های مشمول استاندارد اجباری فاقد کیفیت وارد بازار شود.

محتشم استاندارد سازی و تدوین استانداردهای ملی، ترویج فرهنگ استاندارد و ارزیابی انطباق و کنترل کیفیت کالا و خدمات را از وظایف مهم سازمان استاندارد عنوان کرد.

وی ‌به مصرف کنندگان توصیه کرد در صورت اطلاع از مکان های تولید و توزیع مواد غذایی غیر ستاندارد ، از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ مراتب را به این اداره کل  اطلاع دهند تا اقدامات قانونی لازم صورت پذیرد.

طرح طاها با هدف شناسایی و حذف محصولات فاقد استاندارد در کشور اجرایی شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …