شنبه , 8 اردیبهشت 1403

رقابت ۵۰۰ هنرجوی البرز در مسابقات برنامه نویسی

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: ۵۰۰ هنرجوی هنرستان های این استان امروز شنبه در نخستین مرحله مسابقات برنامه نویسی سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ شرکت کردند.

رقابت ۵۰۰ هنرجوی البرز در مسابقات برنامه نویسیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ مهریار کرمی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این مسابقات هنرجویان  از ۴۲ هنرستان البرز حضور داشتند، افزود: برای شرکت در این مسابقات ۷۶۱ هنرجو ثبت نام کردند که به دلیل وضعیت کرونایی ۵۰۰ نفر درآزمون حاضرشدند.

وی یادآورشد: پس از اعلام نتایج مرحله اول برگزیدگان در مرحله دوم در ۱۸ اسفندماه امسال به رقابت می پردازند و هنرجویان راه یافته به مرحله سوم نیز در ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ رقابت می کنند.

کرمی  بیان داشت: پارسال مسابقات نخستین دوره لیگ برنامه نویسی استان البرز بین هنرجویان رشته شبکه و نرم افزار برگزار شد.

او افزود: این مسابقات با هدف ایجاد شور و اشتیاق در مهارت آموزی و تقویت آموزش های مبتنی بر شایستگی دربین هنرجویان اجرایی شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش البرز گفت: ادامه تحصیل دانش آموزان در رشته های مهارتی نقش موثری درتامین نیروی انسانی ماهر برای بازار کار و همچنین شغل آینده آنان دارد.

وی با بیان اینکه البرز دارای توانمندی‌های علمی و فناوری بسیاری است که با سرمایه‌گذاری بر روی آن‌ها می‌توان این موفقیت‌ها را استمرار بخشید، عنوان کرد: این استان با داشتن ۷۳ رشته در سطح بالایی قرار دارد که با تامین تجهیزات مورد نیاز می توان موضوع مهم مهارت را دربین هنرجویان تقویت کرد.

 معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: به منظور توسعه کیفی مهارت آموزی دربین هنرجویان، تفاهم نامه ای بین آموزش و پرورش و مرکزتربیت مربی البرز منعقد و همچنین امسال کاروان توزیع تجهیزات تخصصی به هنرستان های البرز ارسال شد.

وی اشتغال، تولید و مهارت آموزی را امری مهم در توسعه کشور دانست و تاکید کرد: این موضوع مهم درهنرستان های شاخه کاردانش و فنی حرفه ای استان البرز با جدیت دنبال می شود.

کرمی تاکید کرد: فرهنگ سازی و توسعه فناوری‌های حوزه برنامه‌نویسی و طراحی نرم‌افزار از اهداف مهم اجرای این مسابقات در بین هنرجویان است.

اکنون بیش از ۳۹ هزار  و ۳۶۴ هنر جو در هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش استان البرز در رشته های مهارتی شاخه کاردانش و فنی و حرفه ای مشغول تحصیل هستند.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …