سه شنبه , 11 اردیبهشت 1403

یک هزار و ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده های خام دامی فاسد در فردیس معدوم شد

دکتر محمدمهدی راهنورد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت در بازرسی هایی که از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی  فردیس انجام شد 2 هزار کیلوگرم انواع گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ مشکوک به دلیل نداشتن مجوز و یا جهت بررسی های آزمایشگاهی ضبط که از این مقدار در مجموع یک هزار و ۳۰۰ کیلوگرم فرآورده خام به علت فاسد بودن  و تغییرات ارگانولپتیک معدوم شد.

وی درخصوص اقدامات دامپزشکی در حوزه نظارت های بهداشتی گفت : از ابتدای دیماه  امسال  تاکنون بیش از ۸۰۰  نوبت مورد بازدید از واحدهای عرضه و تولید فرآورده های خام دامی شهرستان  صورت گرفته است . 
رییس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس  افزود: با توجه به لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراکز و واحدهای تحت نظارت، اکیپ های 2 نفره بازرسی به صورت روزانه با حضور در واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی مواردی از جمله تاریخ تولید، مهر و لیبل و علائم ارگانولپتیکی ظاهری محصولات خام دامی را رصد و پایش می نمایند و در این راستا در صورتی که متصدیان واحد برای بار اول موارد بهداشتی را رعایت نکنند تذکر داده و در نوبت های بعدی ضمن اخذ تعهد به مراجع قضایی معرفی می گردند.

راهنورد گفت: همچنین در بازدیدهای به عمل آمده موارد غیر بهداشتی در کارتکس های نظارتهای دامپزشکی درج می شود.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس گفت:  از دیماه اامسال تاکنون ۲۹ فقره صورتجلسه تنظیم و از ۱۵  واحد متخلف نیز تعهد اخذ و تعداد هشت مورد نیز به مراجع قضایی برای  پلمب معرفی شده اند که  یک  واحد متخلف نیز پلمب شد.

راهنورد افزود: در بخش بهداشت بیماریهای دامی تعداد چهار هزار راس دام سبک و سنگین نیز طی مدت یاد شده تحت واکسیناسیون آنتروتوکسمی ، قانقاریا و تب برفکی قرار گرفتند.
وی از  مردم  خواست  از خرید  فرآورده های خام دامی به ویژه ماهی از دستفروشان و خودروهای وانت خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر بهداشتی و یا تخلفات مراتب را با شماره تلفن های ۳۶۶۴۰۵۱۸ و یا سامانه ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …