شنبه , 8 اردیبهشت 1403

چهار هزار معلم تازه نفس وارد مدارس البرز می شوند

سعید احد زاده روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد معلم را فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان البرز، ماده ۲۸ و یا نیروهای مجاز به استخدام حق التدریس و نهضت سواد آموزی تشکیل می دهند.
وی کمبود معلم را یکی از مهمترین مشکل فراروی آموزش و پرورش از جمله البرز برشمرد وخاطرنشان کرد: همانگونه که در ایران اسلامی، تبلور سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نظام تربیت معلم کشور دانشگاه فرهنگیان است چرا که نقش تربیتی معلم بی بدیل است.

مدیرامور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان البرز بیان داشت: امروز آموزش و پرورش نقشه راه مناسبی چون سند تحول بنیادین دارد و بارها هم مورد تاکید و توجه ویژه مقام معظم رهبری بوده است.

احد زاده تصریح کرد: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی دغدغه جدی نسبت به دانشگاه فرهنگیان دارند که این دغدغه‌های ارزشمند،حاکی از نگاه راهبردی به اهمیت سند تحول و نقش مهم معلم طراز انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه اگر رهبرمعظم انقلاب از توسعه‌ کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان و تربیت دینی و انقلابی در این دانشگاه می گویند،اضافه کرد: این موضوع مهم به دلیل اهمیت خروجی این دانشگاه در عرصه تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد:  اگر رهبر معظم انقلاب بر ضرورت تربیت معلم با کیفیت تاکید می‌نمایند ناظر به تربیت نسل مفید و انسان مطلوب در تعلیم و تربیت است.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان البرزگفت: کمبود معلم یکی از دغدغه های چندسال اخیر آموزش و پرورش البرزبوده و همچنان نیز هست.

وی شیب تند بازنشستگی معلمان را از دیگر چالش های چرخه آموزشی مدارس از جمله در  استان البرز عنوان کرد.

احد زاده از آموزش ‌و ‌پرورش به عنوان نهادی انسان ساز و فرهنگ ساز یاد کرد و یادآورشد: با توجه به کمبود نیروی آموزشی، استخدام این تعداد نقش مهمی در تامین نیروی انسانی درآموزش و پرورش البرز دارد.

وی تاکید کرد: سالانه به علت مهاجرت ها، شاهد رشد بیش از ۱۲ هزار نفری جمعیت دانش آموزی در البرز هستیم که ضرورت دارد، نیروی انسانی استان نیز متناسب با این جمعیت افزایش یابد.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …