یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

دستگیری اعضای باند کلاهبرداری مالی نرم افزار همسریابی در البرز 

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا ،سرهنگ رسول جلیلیان اظهار داشت که با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان کرج  مبنی بر اینکه از حساب بانکی وی به صورت اینترنتی در چندین مرحله برداشت شده است، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی و انجام تحقیقات اولیه توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد برداشت غیرمجاز به شکل کلاهبرداری فیشینگ انجام گرفته است.

جلیلیان خاطرنشان کرد: پس از بررسی های فنی مشخص شد یک باند سه نفره نرم افزاری با عنوان “صیغه یاب” را در شبکه های اجتماعی برای کاربران ارسال و آنها را با جملات اغواگرایانه ترغیب به نصب این بد افزار می کردند.

وی گفت : کارشناسان فنی پلیس فتا پس از بررسی برنامه های نصب شده در تلفن همراه شاکی بدافزاری را شناسایی کردند که با پرداخت ۲ هزار تومان آدرس و مشخصات همسر انتخابی برای کاربران را  نمایش می داد که سازندگان این نرم افزار با طراحی درگاه پرداخت اینترنتی جعلی (فیشینگ) کاربرانی که قصد پرداخت اینترنتی داشتند را به این صفحه جعلی هدایت کرده و قربانیان نیز در این صفحه  تمام اطلاعات بانکی نظیر شماره کارت، رمز دوم و cvv۲ را وارد می کردند که کلاهبرداران با استفاده از این اطلاعات موجودی حساب قربانیان را به غارت می بردند.

 جلیلیان بیان داشت : ماموران  پلیس فتا موفق به شناسایی  متهمان شده  که طی عملیاتی پیچیده باند سه نفره دستگیر و برای مراحل قانونی تحویل دادسرا شدند.

رییس پلیس فتا استان البرز از هموطنان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا اطلاع رسانی کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …