جمعه , 10 فروردین 1403

افزایش سرمایه صندوق پژوهش و کارآفرینی در البرز ضروری است

به گزارش روز  چهارشنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، فائق زرافشان در دهمین نشست این کمیسیون گفت: درزمان حاضر بیش از ۲۳۴ شرکت دانش بنیان در البرز فعال است  که با توجه به موقعیت استان  به عنوان یک  منطقه مهاجرپذیر و حضور فرهنگ‌ ها و قومیت‌های مختلف،  البرز از ظرفیت بالایی در  زمینه رشد سیاسی و اقتصادی برخوردار است.

وی با اشاره به فعالیت تحصیلکرده های، توانمند و سرمایه داران اقتصادی در البرز  گفت: یک دستاورد مهم ما در اتاق بازرگانی البرز، ثبت انجمن شرکت‌های دانش بنیان است.

وی ادامه داد: در جریان ارتباط با معاونت علمی فناوری رییس جمهوری و پارک علم و فناوری و نیز برگزاری جلسات متعدد در اتاق ایران، همواره پیاده سازی اهداف انجمن را دنبال کرده ایم. 

زرافشان گفت: در انجمن دانش بنیان می توانیم دستاوردهایی از جمله اخذ تسهیلات، سرباز فناور و معافیت‌های مالیاتی را برای دانش بنیان ها به ارمغان آوریم.

وی افزود: در کنار فعالیت این انجمن صندوق پژوهش نیز به همت اعضای اتاق بازرگانی البرز  شکل گرفته است.

رییس کمیسیون جوانان، کارآفرینی و دانش بنیان اتاق بازرگانی البرز تاکید کرد: باید سرمایه صندوق پژوهش و کار آفرینی افزایش یابد زیرا این صندوق برای سرویس دهی به شرکت های دانش بنیان شکل گرفته است. 

زرافشان گفت: برای صندوق پژوهش استان اعتباری جاری شده است و باید این اعتبار در قالب تسهیلات یا ضمانت نامه‌های بانکی در اختیار شرکت های دانش بنیان متقاضی قرار داده شود.

وی ادامه داد: برای تقویت فعالیت کمیسیون و انجمن دانش بنیان باید ساختاری قوی تشکیل شود تا بستر برای دریافت امتیازات ویژه از ارگان‌های دولتی فراهم آید.

رییس کمیسیون جوانان، کارآفرینی و دانش بنیان اتاق بازرگانی البرز بیان داشت: در انجمن دانش بنیان استان به دنبال ارتباط تنگاتنگ با واحدهای دانشگاهی و بهره برداری مناسب از پایان نامه های دانشجویی مقاطع  کارشناسی ارشد و دکتری هستیم.

وی افزود: هدف مهم ما تربیت نیروی انسانی مورد نیاز صنایع است تا بتوانیم در کنار استفاده از ظرفیت دانشگاه ها ،  از خروج نیروهای توانمند از کشور جلوگیری کنیم.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …