پنجشنبه , 9 فروردین 1403

برنامه آموزشی مدارس البرز بر مدار بیانیه گام دوم انقلاب پیش می رود

سالار قاسمی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت:  بر همین اساس مدارس سمپاد استان موظف شده اند تا طبق  ساحت‌های ششگانه نظام  تعلیم و تربیت و  بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش حرکت کنند.

قاسمی افزود:  عملیاتی کردن  بیانیه گام انقلاب در بین دانش آموزان از مهمترین برنامه ها برای رشد و تعالی آینده سازان در دستور کار قرار گرفته و بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب و اسناد بالا دستی باید برنامه های آموزشی را محقق کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای توسعه و معیار سنجش پیشرفت جامعه توجه به  دانش‌آموزان نخبه است، خاطرنشان کرد:  دانش‌آموزان در مدارس یاد می‌گیرند چگونه بهتر فکر کنند و چگونه انسان‌های ارزشمندی در جامعه باشند.

وی بیان داشت: مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جامعه جوان و نوجوان کشوراست.

قاسمی با بیان اینکه مدارس استعدادهای درخشان مهمترین راهبرد خود را خوانش و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب برای نسل جدیدی گذاشته‌اند که ممکن است برداشتی نسبت به گذشته جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند، اضافه کرد: کلید پیمودن مسیر تعیین شده در بیانیه گام دوم  دمیدن روح امید و خودباوری در جوان ایرانی تشکیل می دهد.

وی تصریح کرد: برنامه‌های آموزش و پرورش باید بیش از متن بیانیه بر تحقق اهداف و روح بیانیه متمرکز باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش بیان داشت: نیروسازی برای پیگیری تحقق منویات مقام معظم رهبری و دفاع از نظام و انقلاب جزو برنامه‌های محوری مدارس سمپاد استان البرز است.

وی عنوان کرد: البرز سرزمین استعدادها است زیرا دانش‌آموزان این استان در بیشتر مسابقات، المپیادها و جشنواره‌های کشوری و جهانی پیشرو هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزادامه داد: استان البرز معلمان و دانش‌آموزان توانمند و تلاشگری دارد که باید از این ظرفیت برای ارتقا شاخص‌های کیفی تعلیم و تربیت بهره گرفت.

وی شناسایی، کشف، راهنمایی و هدایت استعدادهای برتر در رشته‌های مختلف تحصیلی انسانی،ریاضی، تجربی،هنر، توجه به تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان در جنبه‌های مختلف را از جمله اهداف مدارس سمپاد ذکرکرد.

قاسمی گفت: با توجه به نتایج اعلام شده، تاکنون از ۱۳ المپیاد دانش‌آموزی برگزار شده، نتایج ۶ رشته اعلام شده که تا کنون هشت دانش‌آموز سمپاد البرز به مدال‌های نقره و برنز کشوری دست یافتند.

وی افزود: دانش‌آموز محمد رضا بدری توانست مدال نقره جهانی المپیاد ریاضی را برای ایران اسلامی و استان البرزکسب کند.

وی به راهیابی ۱۶ اثر از دانش‌آموز سمپاد البرز به مرحله نهایی کشوری جشنواره جوان خوارز اشاره کرد و یادآورشد: مدارس سمپاد همچنین رتبه اول و دوم در میانگین نمرات پایه دوازدهم  را در بین کلیه مدارس استان کسب کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز از کسب ۲ رتبه کشوری تک رقمی در رشته هنر توسط دانش‌آموزان سمپاد، ۴۷ رتبه دو رقمی کنکور سراسری و ۱۲۰ رتبه سه رقمی به عنوان دیگر افتخارات این استان یاد کرد.

وی برگزاری نخستین دوره مسابقات شطرنج آنلاین دربین مدارس سمپاد البرز با شرکت ۲۸۵ و تجلیل از۱۲ دانش آموز برتراین دوره ازمسابقات مجازی را به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی را از دیگر موفقیت های مدارس سمپاد استان برشمرد.

 قاسمی یادآورشد: دانش آموزان دختر مدارس سمپاد این استان نیزدر بیست و ششمین کنگره سراسری قرآن کریم و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی، رتبه های عالی و ممتازکشوری را به خود اختصاص دادند.

وی تاکید کرد: درآیینی روز گذشته از دانش آموزان برترالمپیادهای کشوری، کنکور سراسری، جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی و همچنین دبیران دبیرستان شهید سلطانی سه کرج نیز با رویکرد خودباوری که در سالن رشد برگزارشد، تجلیل به عمل آمد.

استان البرز دارای  حدود ۲ هزار و۵۰۰ مدرسه و ۵۰۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

این استان دارای ۹ مدرسه سمپاد با  پنج هزار و ۱۶۶ هزار دانش‌آموز است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …