یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

رییس مرکز ملی فرش ایران: خانه خلّاق فرش در تکاب راه‌اندازی می‌شود

“فرح‌ناز رافع” عصر روز پنج‌شنبه در جریان بازدید از کارگاه متمرکز قالی‌بافی در تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی افزود: طراحی و تولید نوین، برندسازی و ایجاد بازارهای جدید فرش دست‌باف از مهم‌ترین اهداف ایجاد خانه خلّاق فرش تکاب است که با آغاز فعالیت آن رویدادهای توسعه‌ای فرش دستباف با ایده‌های تازه و نوآورانه برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: پس از این برای همه فرش های دست‌باف مناطق ثبت شده ملی و جهانی از جمله فرش دستباف تکاب شناسنامه صادر خواهد شد و هیچ فرش دستبافی بدون شناسنامه عرضه نمی‌شود.

رییس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: در آذربایجان‌غربی تعداد قالیبافان و تولیدکنندگان فرش دستباف زیاد است از اینرو کارگزاری صدور شناسنامه فرش در شهرهای این استان نیز ایجاد و راه اندازی خواهد شد.
رافع با بیان اینکه براساس تفاهم نامه ای فرش های دستباف جهت سهولت خرید داخلی در فروشگاه های رفاه نیز عرضه خواهد شد اظهار داشت: جهت حمایت از فرش دستباف افشار تکاب هماهنگی شده است تا برنامه تلویزیونی “ترنج” با رویکرد معرفی زیبایی های این هنرصنعت فاخر در این شهرستان تهیه و پخش شود.

وی اضافه‌کرد: کارگروه فرش دستباف زیرمجموعه شورای برنامه ریزی استان است و امیدواریم در جلسه های این شورا به مشکلات بافندگان فرش دستباف رسیدگی و سهم مناسبی برای تکاب و سایر شهرهای آذربایجان‌غربی در پرداخت تسهیلات قالیبافی تخصیص یابد.

رییس مرکز ملی فرش ایران: خانه خلّاق فرش در تکاب راه‌اندازی می‌شود

سند ثبت جهانی فرش دست‌باف افشار تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی روز پنجشنبه با حضور رییس مرکز ملی فرش ایران و جمعی از مسوولان استانی و محلی و فعالان این حوزه طی آیینی رونمایی شد.

فرش دستباف تکاب به دلیل زیبایی، استحکام، دوام و کیفیت بالا و نقش منحصربفرد خود به فرش آهنین افشار معروف است و سالانه ۳۲ هزار مترمربع انواع فرش دستباف در طرح‌ها و نقشه‌های مختلف در این شهرستان تولید و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

از ۷۲ هزار قالی باف در استان آذربایجان‌غربی بیش از هشت هزار نفر در شهر تکاب و روستاهای آن سکونت دارند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …