شنبه , 8 اردیبهشت 1403

ادعاهای ضد ایرانی رژیم صهیونیستی و آمریکا همزمان با مذاکرات وین

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که هر چه مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ بیشتر پیش می رود، این رژیم از دیپلماسی و رویکرد ایران نگران تر می شوند، در دیدار با لوید آستین همتای آمریکایی خود که روز پنج شنبه به وقت محلی برگزار شد، با تکرار لفاظی ها علیه فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران مدعی شد که در این دیدار چالش‌های راهبردی مشترک و نیاز به تعمیق گفت و گو و همکاری درباره ایران را بررسی کرده اند.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حالیکه این رژیم هفت دهه جنایت علیه مردم مظلوم فلسطین را در کارنامه خود دارد، خواستار آمادگی مشترک در قبال ایران و برنامه صلح آمیز هسته ای آن شد.

بنی گانتز همزمان با مذاکرات وین، در دیدار با همتای آمریکایی خود و در حالیکه که رژیم صهیونیستی، بزرگترین تهدید در منطقه است، جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی علیه این رژیم و ارزش های مشترک خواند.
این مقام رژیم اشغالگر قدس، پیوند واشنگتن و رژیم صهیونیستی را تزلزل ناپذیر خواند و با هراس از پیشرفت های هسته ای ایران در پی نقض برجام از سوی آمریکا مدعی شد که به تعهد آمریکا به عنوان قدرت جهانی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای  اطمینان دارد.

این مقام صهیونیستی همچنین مدعی شد که برنامه هسته ای ایران برای تحمیل ایدئولوژی به منطقه  و تهدیدی برای رژیم اشغالگر قدس است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز در سخنانی بدون اشاره به زراد خانه های هسته ای آمریکا و رژیم صهونیستی و نگرانی جهان از این کلاهک های هسته ای، فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران را نگران کننده خواند و مدعی شد که ما متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی هستیم چرا که به نفع ما و جهان است.

 این مقام دولت بایدن در حالیکه مذاکرات وین در حال انجام است و با بهره گیری از سیاست شکست خورده فشار حداکثری علیه ایران، مدعی شد که اگر دیپلماسی  شکست بخورد گزینه های دیگر را اتخاذ خواهیم کرد.

  وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرد که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه با همتای اسرائیلی خود برای گفتگو درباره نگرانی ها در مورد ایران و نفوذ منطقه ای آن دیدار کرد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه قبل ازاین  نشست به خبرنگاران درباره رزمایش مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز گفت که به طور معمول با همتایان خود این رزمایش را انجام می دهیم.

به گزارش ایرنا، علاوه بر از سرگیری مذاکرات، پیشرفت های هسته ای ایران نیز بر مقامات رژیم صهیونیستی در حالیکه خود دارای زرادخانه هسته ای در منطقه هستند، چنان گران آمده است که آن را باج خواهی هسته ای تعبیر می کنند و از آمریکا آشکارا می خواهند که در این مذاکرات به ایران امتیاز ندهد؛ اصلی که با توجه به نقض برجام از سوی واشنگتن و نیز هر مذاکره ای، لازمه به ثمر رسیدن آن است.

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس که از دیپلماسی ایران و پیشرفت مذاکرات وین بیمناک است، می گوید نباید به دادن امتیازات بیشتر به ایران ادامه دهیم.

این در حالی است که رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفت و گو با شبکه فرانس ۲۴  در خصوص ادعاها علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران گفت: در حال حااضر غنی‌سازی ٩٠ درصدی در ایران وجود ندارد.

گروسی با بیان اینکه برجام حد نصاب ۳.۶۷ درصد را برای غنی‌سازی تعیین کرده بود، اما الان غنی‌سازی ۶۰ درصدی انجام می‌شود، افزود: ایران در فردو غنی‌سازی ٢٠ درصدی را انجام می‌دهد و در حال افزایش آن است.
با وجود حمایت اسرائیل از خروج ترامپ در سال ۲۰۱۸، شخصیت های برجسته در آن اکنون بر اشتباه بودن این اقدام  اذعان می کنند.

 ایهود باراک نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی از مقام‌های صهیونیستی به خاطر تهدیدات توخالی و قلدرمآبانه علیه ایران انتقاد کرده است.

 این مقام صهیونیستی در عین حال از سرمداران فعلی این رژیم خواست که هماهنگی با واشنگتن را تقویت کنند.

باراک در مقاله‌ای که در مجله “یدیعوت آحارانوت” منتشر کرده، گفته است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی عامدانه با دولت باراک اوباما رئیس جمهوری اسبق آمریکا در سال ۲۰۱۵ درگیر شده است.
نشست کمیسیون مشترک برجام که با حضور نمایندگان ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا امرزو پنج شنبه در هتل کوبورگ برگزار شد تا درباره متون پیشنهادی ایران گفت‌وگو شود،پایان یافته و مقرر شده است گفت‌وگوها در خصوص متون پیشنهادی در سطوح مختلف ادامه یابد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …