پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

از حضور مسوولان در مناطق سیل‌زده تا ساخت ۴۰۰ هزار مسکن توسط تعاونی‌ها

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که “تصمیم ملی برای باز کردن پای ایرانی‌های مقیم خارج‌ به سرمایه‌گذاری“، “جنوب سیستان و بلوچستان زیر باران“، “ازدواج‌ شکننده، نتیجه نبود مهارت زندگی و ناسازگاری زوج‌های جوان“، “ناکامی اومیکرون؛ با تکیه بر پروتکل‌های بالای ۹۰ درصد“، “زنگ خطر فرسودگی مترو تهران/ انبارهای قطعات یدکی خالی است” و “زنگ پایان چادرشب‌بافی و نمدمالی در رامسر” از جمله این گزارش ها بود.

گروه استانهای ایرنا هم در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: جدیدترین جهش کرونا ” اومیکرون” ویروسی که به گفته متخصصان سرعت انتقال آن حدود هشت برابر بیشتر از سویه های قبلی است و شمار مبتلایان به آن در مدت ۲ تا سه روز ۲ برابر می‌شود و هر فرد می‌تواند هشت نفر را در یک روز به این بیماری مبتلا کند.

این گروه همچنین در گزارش دیگری با عنوان “آخرین وضعیت ۴ استان درگیر سیل/ تداوم بارش‌ها و امدادرسانی به سیلزدگان” به بررسی وقوع سیلاب شدید و آبگرفتگی در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و کرمان و بروز شرایط بحرانی برای مردم این مناطق پرداخته است.

همچنین معاون اول رییس‌جمهور که به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب استان کرمان وارد جیرفت شده بود در بدو ورود به فرودگاه این شهر تاکید کرد که دولت مشکلات مناطق سیل‌زده را در حداقل زمان ممکن پیگیری می‌کند. وی تصریح کرد :ما مکلف شدیم در استان کرمان حضور یابیم و مسائل را از نزدیک ببینیم.

از حضور مسئولین در مناطق سیل‌زاده تا ساخت ۴۰۰ هزار مسکن توسط تعاونی‌ها

معاون امور مجلس رئیس جمهور نیز که به پیشوای ورامین سفر کرده بود خبر داد که دولت ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان سررسید اوراق مشارکت را پرداخت می‌کند. به گفته وی دولت با شرایط ویژه‌ای در اداره امور کشور مواجه است.

از بندر عباس هم خبر رسید وزیر کشور برای بررسی وضعیت از مناطق سیل زده وارد این شهر شد. وی پس از ورود راهی مناطق سیل زده هرمزگان در شرق استان شد. فیلم بازدید وحیدی از عملیات تخلیه آب از معابر کنارک را می‌توانید در زیر ببینید.

همچنین وزیر نیرو هم که از روز گذشته به نمایندگی از رییس جمهور برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان به جنوب کشور سفر کرده است امروز راهی مناطق سیل زده شرق هرمزگان شد. محرابیان قرار است آخرین اقدامات صورت گرفته برای کمک و امدادرسانی به مردم مناطق سیل زده را رصد و پایش کند.  وی در ادامه این سفر از سد استقلال میناب بازدید کرد. در این بازدید وزیر نیرو تاکید کرد که سد استقلال میناب باید لایروبی شود.

از حضور مسئولین در مناطق سیل‌زاده تا ساخت ۴۰۰ هزار مسکن توسط تعاونی‌ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز که در آیین اجتماع ۶ هزار نفری کارگران استان تهران حضور پیدا کرده بود گفت که دولت سیزدهم با حذف رانت به کاهش تورم کمک کرده است.  به گفته فاطمی امین، تورم نقطه به نقطه مصرف کننده نیز در این چهار ماه حدود ۱۶ درصد کاهش یافته است.

وزیر تعاون،  کار و رفاه اجتماعی هم که در این اجتماع شرکت کرده بود تاکید کرد که دولت در کنار رفع موانع تولید به‌دنبال بهبود معیشت کارگران است. وی یادآور شد که بار اقتصاد کشور بر عهده کارگران است از همین جهت وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انجام کار و پژوهش های مختلف به دنبال افزایش رفاه این قشر زحمتکش است.

از حضور مسئولین در مناطق سیل‌زاده تا ساخت ۴۰۰ هزار مسکن توسط تعاونی‌ها

فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز در بوشهر گفت که روسیاهی به شهادت رساندن سردار سلیمانی همیشه برای آمریکا خواهد ماند. سردار تنگسیری تاکید کرد که شهادت سردار سلیمانی یکی از جنایتکارانه ترین حادثه هایی بود که آمریکایی‌ها انجام دادند.

همچنین سردار مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در آیین افتتاحیه مرکز ماده ۱۶ بانوان استان البرز یادآور شد که معتادان متجاهر در کشور ساماندهی می شوند. با توجه به اینکه در جلسه آسیب ها مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای بر روی این موضوع داشتند.

از حضور مسئولین در مناطق سیل‌زاده تا ساخت ۴۰۰ هزار مسکن توسط تعاونی‌ها

معاون وزیر فرهنگ هم که به بندرعباس سفر کرده است در دیدار با نماینده ولی فقیه در هرمزگان تاکید کرد که سیاست وزارت فرهنگ تقویت اداره‌های کل استانی است. وی این را هم گفت که سیاست بر این است بودجه به جای تمرکز در تهران، به استان‌ها اختصاص داده شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز که میهمان مردم قم است در حاشیه بازدید از شرکت تعاونی توسعه عمران قم خبر داد که ۴۰۰ هزار مسکن توسط تعاونی‌ها ساخته می‌شود. به گفته وی با ترویج توسعه و فرهنگ بِرند سازی، بخش تعاون کشور جان تازه‌ای می‌گیرد.

از حضور مسئولین در مناطق سیل‌زاده تا ساخت ۴۰۰ هزار مسکن توسط تعاونی‌ها

همچنین معاون وزیر علوم که در زنجان به سر می‌برد در در آیین تکریم و معارفه رییس دانشگاه زنجان گفت که وضعیت مهاجرت نخبگان در شبکه‌های اجتماعی خیلی سیاه نشان داده می‌شود. وی تصریح کرد که در مراجعه به داده های سازمانهای بی‌طرف در این زمینه، نتایج دیگری مشاهده می‌شود.

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت هم که به قم سفر کرده است در آیین معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد که بسیاری از بیماری‌های موجود در ایران وارداتی است. وی خاطرنشان کرد که ایران هر ساله از مرزهای شرقی در هجمه بیماری‌های سل و وبا قرار دارد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر نیز در نشست بررسی چالش‌ها و مشکلات صادرات و واردات خبر داد که فعال کردن حمل و نقل میان بندر خرمشهر و کویت در حال پیگیری است. وی همچنین اعلام کرد که پیش از جنگ تحمیلی ظرفیت این بندر پرآوازه نزدیک به پنج میلیون تن بود که امروز این ظرفیت ۲ برابر شده و به ۱۰ میلیون تن رسیده است.

از حضور مسئولین در مناطق سیل‌زاده تا ساخت ۴۰۰ هزار مسکن توسط تعاونی‌ها

همچنین امروز از بندرعباس خبر رسید که رییس جمعیت هلال احمر از مناطق سیل زده میناب بازدید کرد. پیرحسین کولیوند پس ازبررسی وضعیت سیل زدگان خواستار تسریع کمک رسانی‌ها به این مناطق شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در زاهدان خبر داد که افزون‌بر سه هزار سیلزده سیستان و بلوچستان اسکان یافتند. علیرضا میربهاءالدین یادآور شد که افزون بر ۴۹۸ نفر روز امدادگر با بکارگیری ۶۰ دستگاه خودروی عملیاتی جمعیت هلال احمر استان در شهرستان‌های استان کار امدادرسانی را بر عهده دارند. وی در خبر دیگری اعلام کرد که امدادگران هلال احمر فارس ۳۷۱ منزل سیل زده را از آب تخلیه کردند.

از حضور مسئولین در مناطق سیل‌زاده تا ساخت ۴۰۰ هزار مسکن توسط تعاونی‌ها

دفتر ایرنا در چابهار نیز به نقل از مدیرجهاد کشاورزی این شهرستان خبر داد که سیلاب ۵۴۶ میلیارد تومان به بخش کشاورزی چابهار خسارت زد.   معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس هم خسارت بارش‌ها در فارس را یک هزار میلیارد تومان عنوان کرد. این خسارت‌ها شامل شهرستان‌های جنوبی از جمله مهر، جهرم، گراش، لارستان، زرین دشت و داراب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان هم اعلام کرد احتمال رفتارهای پرخطر گاندوها در فصل بارش‌های زمستانی وجود دارد. به گفته این مقام مسئول قلمرو زیستی گونه‌های حیات وحش براثر حوادث طبیعی از قبیل سیل، خشکسالی یا جاری شدن روان آب‌های بارشی دچار تغییر و در بسیاری از موارد باعث تغییر مکان گونه‌های جانوری مثل گاندوها از زیستگاه اصلی می‌شود.

از زاهدان نیز خبر رسید که ۲۹ تیم ارزیاب خسارت بنیاد مسکن به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

همچنین امروز مرکز ایرنا در شیراز به نقل از فرمانده انتظامی فارس خبر داد که امنیت مناطق سیل‌زده استان تامین است. به گفته این مقام انتظامی از همان لحظات اولیه وقوع سیل پلیس در کنار مردم این مناطق بود.

از حضور مسئولین در مناطق سیل‌زاده تا ساخت ۴۰۰ هزار مسکن توسط تعاونی‌ها

زمینه اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار در فارس به شبکه ملی اطلاعات فراهم شود. این عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در شیراز به نقل از مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه ارتباطات روستایی آن را منتشر کرد. حدود چهار هزار روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند.

مرکز ایرنا در تبریز هم اعلام کرد که یک شرکت دانش‌بنیان در تبریز موفق شده با بومی‌سازی تولید «بوژی» واگن قطار از خروج سالانه ۵۱ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری کند.  مدیرعامل این شرکت یادآور شد که این شرکت تاکنون از طریق تولید بوژی موفق شده تجهیزات ۲ هزار واگن قطار را تامین کند.

امروز سرپرست فرمانداری شهرستان جاسک نیز از نجات جان ۱۱ خدمه یک شناور هندی توسط ماموران پایگاه دریابانی گابریک این شهرستان خبر داد.  این شناور حامل بار شکر، عازم بندر صحار عمان بود.

از حضور مسئولین در مناطق سیل‌زاده تا ساخت ۴۰۰ هزار مسکن توسط تعاونی‌ها

بنیاد برکت ۴۰۰ کلاس درس در آذربایجان‌غربی احداث کرد. این عنوان خبری است که مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در آذربایجان‌غربی آن را در گفت وگو با مرکز ایرنا در مهاباد بیان کرد. برای احداث آن بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مرکز ایرنا در سمنان هم به نقل از مدیر جهاد کشاورزی دامغان اعلام کرد که ۷۵ هزار تن پسته تازه در دامغان برداشت شد. وی افزود که برداشت پسته دامغان به صورت میانگین روزانه سه‌هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال برای کارگران فصلی در شهرستان ایجاد کرد.

امروز همچنین در پی طرح شایعه انفجار موشک در شهر قدس تهران، معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران اعلام کرد که انفجار موشک در شهر قدس این استان شایعه است و حقیقت ندارد.

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی البرز نیز در خبری اعلام کرد که چندین تیر به یک نمایشگاه خودرو در شهرستان کرج شلیک شد. این حادثه ساعت یک بامداد امروز چهارشنبه توسط ۲ سرنشین یک دستگاه خودرو سمند رخ داده که به در نمایشگاه چندین تیرشلیک و اقدام به فرار کردند.

امروز گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز ایرنا نیز در ۳۱ استان کشور مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن، گزارش‌ میترا عبدالهی خبرنگار مرکز مشهد با تیتر  «تصمیم ملی برای باز کردن پای ایرانیهای مقیم خارج به سرمایه گذاری»،  مهدیه وکیل نژاد خبرنگار دفتر نوشهر با عنوان «زنگ پایان چادرشب بافی و نمد مالی در رامسر»،  محمد رضا یوسف نژاد خبرنگار مرکز ساری با تیتر  «توسعه صادرات در مازندران روزنه امید برای آغازی دوباره در دولت سیزدهم»،  مونا عیدان خبرنگار مرکز بوشهر با عنوان  «آبگیری سد های بوشهر و ذوق کشاورزان» و محسن شاکری رییس دفتر شاهرود با تیتر «گزارش کلاف سر در گم ساماندهی شهرک کوثر شاهرود» به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …