جمعه , 31 فروردین 1403

مسابقه آب – زندگی در بستر شاد البرز فراخوان شد

فرشته فهمیده عصر دوشنبه درگفت و گو با ایرنا هدف از برگزاری این مسابقه را آشنایی عموم مردم با اهمیت آب و گسترش فرهنگ صرفه جویی درآب ذکرکرد.

وی با اشاره به اینکه کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک قرارگرفته است و متاسفانه شاهد کمبود منابع آبی درآن هستیم، خاطرنشان کرد: کاهش نزولات جوی و نبود بارندگی مناسب و گرمای شدید و زود هنگام آن از جمله دلایل کم آبی را تشکیل می دهد که حفظ منابع آبی موجود نیاز به همگرایی همه مردم از جمله خانواده آموزش و پرورش دارد.

وی بیان داشت: تامین آب در سرزمین کم آبی که ما درآن زندگی می کنیم، همواره مورد توجه بوده است.

فهمیده تصریح کرد: این مسابقه در راستای ترویج فرهنگ مصرف بهینه و صرفه جویی آب، جلوگیری از هدر رفت این مایه حیاتی و روش های درست استفاده از آب با مشارکت شرکت آب و فاضلاب استان البرز شروع شده است.

وی اضافه کرد: دانش آموزان مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم متوسطه البرزمی توانند با نوشتن مطلب در خصوص رعایت و اصلاح الگوی مصرف و با ارسال آن در کانال معاونت پرورشی و فرهنگی استان در این مسابقه شرکت کنند.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این مسابقه اهمیت آب را که یکی از گرانبها ترین کالاهایی است که بشر به آن نیاز دارد را به زبان قلم درنوشتن انشاء و پیام های آموزشی به تصویربکشند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: پس از ارزیابی آثار بارگذاری شده به قید قرعه از برگزیدگان این مسابقه تجلیل می شود.

فهمیده تاکید کرد: برای مراقبت از محیط زیست و منابع طبیعی به ویژه آب هر دانش آموز می تواند یک سفیر آگاهی بخشی آب باشد که این رسالت مهم در دوره ابتدایی به زبان کودکانه از تاثیرگذاری بالایی دربین مردم برخوردار است.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …