پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

مناطق آزاد کشور و گروه سرمایه گذاری مفید تفاهم نامه همکاری امضا کرد

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری انتخاب اندیشمندان مفید عصر روز سه شنبه دراین آیین گفت: امضای این تفاهم نامه همکاری برای ایران افزایش یک میلیارد دلاری صادرات ازمناطق آزاد کشور را رقم می زند.

محمد رضا اسپرورین اظهارداشت: در حال حاضر  ۱۵ کشور همسایه ایران بیش  از ۱۲۰۰ میلیارد دلار واردات کالاهای گوناگون دارند اما سهم کشور ما در صادرات به آنها طبق آمارهای گمرگ جمهوری اسلامی در سال گذشته فقط حدود  ۲۱ میلیارد دلاربوده است.

وی بیان داشت: با توجه به  ظرفیت های بالقوه تولیدکنندگان ایرانی امکان صادرات کالاهای ساخت ایران را تا سطح بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار  فقط به کشورهای همسایه داریم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه از این ظرفیت استفاده نمی کنیم ،خاطرنشان کرد: فاصله کنونی کشور با این  ظرفیت صادراتی بالقوه  ۲۰۰ میلیارد دلاری چندین دلیل دارد که عدم توجه به بسته بندی  مناسب و استانداردهای کشور هدف، توجه نکردن به کیفیت کالاهای صادراتی و نا آشنا بودن با روشهای بازاریابی نوین از جمله عوامل استفاده نکردن از ظرفیت های صادراتی کشور را تشکیل می دهد.

اسپرورین از سپردن صادرات به واسطه های غیر حرفه ای، عدم استفاده از تبادلات مالی نوین و ایمن سازی فرآیندهای صادرات و اصرار بر روشهای سنتی فروش کالا به عنوان دیگر عوامل پایین بودن میزان صادرات کالاهای ایرانی یاد کرد.

وی تصریح کرد: بخشی زیادی از این معضلات با بسیج کردن امکانات بخش خصوصی و هماهنگی دستگاههای دولتی قابل حل است و استفاده از پتانسیل های مناطق آزاد در این امر بسیار کمک کننده خواهد بود زیرا  گسترش فعالیتهای حوزه صادرات را به همراه دارد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور نیز دراین آیین گفت: ایران در حال حاضر با ۱۲ کشور همسایه هم مرز است که با استفاده از تکنولوژی های نوین و ایجاد مگا پروژه های تولیدی و صادراتی در این مناطق و تغییر در نگاه سنتی به  مدیریت در مناطق آزاد، می توانیم نقش موثر ی برای حضور در بازار های منطقه ای و جهانی ایفا کرده  و جهش های مناسبی در حوزه صادرات و فروش کالاهای ایرانی به کشور های منطقه داشته باشیم.

 حمید رضا مومنی اظهارداشت: در این زمینه استفاده  ازتجارب و امکانات  بخش خصوصی همچون گروه سرمایه گذاری انتخاب مفید و پلتفرم های صادراتی بین المللی مانند آرکارنو می تواند بسیار راهگشا باشد.

 وی خاطرنشان کرد: ما درمناطق آزاد از سرمایه گذاران داخلی و خارجی که در زمینه های تولیدی و  توسعه صادرات فعالیت می کنند حمایت کرده و آماده همکاری همه جانبه و ارائه خدمات به آنها در چهارچوب قوانین کشورهستیم. 

وی بیان داشت: با امضا این قرارداد و حمایت  دبیرخانه و مدیریت مناطق آزاد کشور، هلدینگ سرمایه گذاری انتخاب مفید ضمن ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان و صادرکنندگان مناطق آزاد برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود، در زمینه بسته بندی مناسب صادراتی درمگا پروژه های بسته بندی و سورتینگ کالا، تسهیلات به تولیدکنندگان برای افزایش و تداوم کیفیت کالاهای  صادراتی، تطابق کالاهای صادراتی با نیازها و فرهنگ و استاندارد های کشورهای هدف خدمات لازم  ارائه می گردد.

مومنی از ارائه مستقیم کالاهای تولیدکنندگان به مشتریان و تجار خارجی از طریق پلتفرم های عمده فروشی بین المللی آنلاین همانند پلتفرم عمده فروشی آرکارنو  و ایجاد  ارتباط مستقیم  بین تجار و تولیدکنندگان متوسط و بزرگ  داخل کشور با مناطق آزاد را از دیگر خدمات این تفاهم نامه ذکر کرد.

لازم به ذکر است پلتفرم عمده فروشی و صادراتی آرکارنو  در سال ۲۰۱۸ در قاره  اروپا توسط دکتر محمدرضا اسپرورین و چند سرمایه گذار دیگرآغاز بکار کرده  و خیلی زود دامنه فعالیت آن به سایر کشورها رسید.

در زمان حاضر این استارت آپ موفق  در ۳۱ کشور جهان از جمله ایران دارای دفاتر فعال برای حمایت از تولید کنندگان و تامین سرمایه جهت کارآفرینان می باشد و با  کمک به صادرات و  بازاریابی و فروش محصولات آنها در کشورهای مختلف به عنوان یکی از مراجع تامین کالا و مواد اولیه در جهان شناخته می شود  و تجار ۱۲۷ کشور در تعاملات تجاری خود از این بستر استفاده می کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …