یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

کلاهبرداران اینستاگرامی در البرز دستگیر شدند

فرمانده انتظامی البرز گفت: اعضای باند کلاهبرداران ایسنتاگرامی که خود را به جای بلاگرها، بازیگران و ورزشکاران معرفی و اقدام به کلاهبرداری می کردند در البرز دستگیر شدند.

کلاهبرداران اینستاگرامی در البرز دستگیر شدندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ سردار عباسعلی محمدیان گفت: در پی شکایت چند فرد و شرکت های معتبر به پلیس فتا استان البرز مبنی بر کلاهبرداری و جعل عنوان از این افراد موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات تخصصی کارشناسان مشخص شد که این متهمان با شناسایی دنبال کننده های افراد معروف، خود را به نام  ادمین آنها معرفی و اقدام به اخذ تبلیغات از این فرد می کردند و مبالغ هنگفتی به جیب می زدند.

سردار محمدیان گفت: این متهمان با شناخت اجمالی که از افراد معروف سعی در اطمینان بخشی به دنبال کننده ها داشتند و با حساب های جعلی از آنها مبالغ هنگفتی دریافت می کردند.

محمدیان گفت: این افراد پس از واریز وجوهات بلافاصله  حساب ها را خالی و متوای می شدند که تاکنون ۱۳ نفر در این زمینه  در یک عملیات منسجم دستگیر شده اند.

وی افزود: متهمان دراعترافات خود تاکنون به پنج میلیارد تومان کلاهبرداری اعتراف کردند .

فرمانده انتظامی البرز یادآورشد که چنانجه افرادی به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند می توانند به پلیس فتا استان واقع در میدان طالقانی کرج مراجعه کنند.

وی گفت: باتوجه  به اینکه امروزه فضای کسب و کار بیشتر به سمت فضای مجازی هدایت شده می طلبد کاربران نسبت به تقاضای خود در این فضا دقت بیشتری داشته باشند و از صفحات اصلی و مطمئن اقدام به خرید کنند تا طعمه کلاهبرداران نشوند.

وی دربخش دیگری از سخنان خود از دستگیری اعضای باند اسکیمری که در فضای اینستاگرام اقدام به تبلیغ خرید و فروش و کلاهبردرای می کردند، خبر داد.

سردار محمدیان افزود: اعضای باند سه نفره با ایجاد چند صفحه مختلف در اینستاگرام اقدام تبلیغ  فروش دستگاه اسکیمر و اجاره کارت های بانکی می کردند که توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی شدند.

وی گفت: این افراد علاوه بر فروش دستگاه اسکیمر تحت عنوان فروشنده دوره گرد اقدام به کپی کارتهای بانکی مردم می کردند که تاکنون به ۵۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری اعتراف کردند.

وی بیان داشت: تاکنون  ۱۰۰ شاکی در این خصوص شناسایی و تلاش برای سایر مالباختگان نیز ادامه دارد.

فرمانده انتظامی البرز از مردم خواست ضمن دقت بیشتر در موقع خرید و وارد کردن رمز بانکی توسط صاحب کارت، به هیچ وجه رمز کارت بانکی را دراختیار دیگران قرارندهند و خود اقدام به وارد کردن آن درموقع خرید کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …