پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

تیشه بی پولی بر کمر پل تاریخی البرز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: پل تاریخی کرج در حال حاضر با توجه به حجم عملیات پیش بینی شده به ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

فروریختن پل تاریخی دختر، بر اثر بی‌پولیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، فریدون محمدی، گفت: چندی پیش پل دختر یا پل خاتون کرج ، واقع درجنب شرکت برق شرق کرج که بعضی کارشناسان آن را متعلق به دوران سلجوقیان می‌دانند، فرو ریخت، اما هنوز مرمت آن به پایان نرسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز افزود: پل دختر، قدیمی‌ترین پل کرج که بر اساس اسناد موجود قدمت آن احتمالاً به دوره سلجوقی می‌رسد، به علت آسیب دیدگی طبیعی ناشی از بارش‌های سال گذشته فرو ریخت.

فریدون محمدی گفت: وزیر و استاندار از این محل بازدید کردند و قرار شد سال گذشته مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شود که این پل بازسازی شود.

محمدی افزود: اگر این مبلغ پارسال ابلاغ می‌شد قطعا کار این پل به اتمام می‌رسید.

او اضافه کرد: سال گذشته وزارت خانه میراث فرهنگی ۵۰۰ میلیون اعتبار پرداخت کردند که این مبلغ هم صرف کار‌های نجات بخشی، عملیات اضطراری، استحکام پایه‌های پل شد.

محمدی افزود: پل تاریخی کرج در حال حاضر با توجه به حجم عملیات پیش بینی شده ۲ میلیارد تومان نیاز دارد که این پل به صورت کامل مرمت شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …