چهارشنبه , 29 فروردین 1403

جمع آوری کمک‌های مردمی ترفند کلاهبرداران اینترنتی

رئیس پلیس فتای البرز گفت: کاربران مجازی فریب کلاهبرداران به بهانه جمع آوری کمک‌های خیرخواهانه در ماه مبارک رمضان در برخی درگاه‌ها و شبکه‌های جعلی را نخورند.

جمع آوری کمک‌های مردمی ترفند کلاهبرداران اینترنتیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، سرهنگ رسول جلیلیان افزود: سوء استفاده کنندگان با تبلیغات کاذب در فضای مجازی سعی در جلب اعتماد کاربران فضای مجازی را دارند تا از حساب‌های آن‌ها برداشت غیر مجاز کنند.

به گفته رئیس پلیس فتای البرز: کاربران چنانچه قصد دارند کمک‌های خیرخواهانه خود را در بستر فضای مجازی یا از طریق موسسه‌های خیریه پرداخت کنند نسبت به اصالت آن‌ها اطمینان و سپس اقدام به پرداخت وجه نمایند.

جلیلیان افزود: در این شرایط افراد سودجو و کلاهبردار با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و قرار دادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در ترغیب، جلب توجه و کلاهبرداری از کاربران را دارند.

به گفته رئیس پلیس فتای البرز کاربران مراقب اطلاعات شخصی و بانکی خود در مسابقات تلفنی و یا پیامکی با عناوین برنده شدن در طرح قرآنی باشند و یا چنانچه لینکی از منابع ناشناس به عنوان خیریه ارسال می‌شود توجه نکنند.

او گفت: کلاهبرداران با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی (فیشینگ) و با سوءاستفاده از عناوین دروغ وابسته به ارگان‌های مورد اعتماد و با ارائه شماره حساب جعلی، اقدام به برداشت‌های غیرمجاز می‌کنند.

جلیلیان افزود: هموطنان برای هرگونه واریز کمک‌های مالی خود را فقط از طریق مراجع ذیصلاح که توسط رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی اعلام شده، اقدام و از پرداخت‌های اینترنتی در سایت‌های ناشناخته خودداری کنند.

به گفته رئیس پلیس فتای البرز مردم قبل از خرید مجازی باید از اصلی بودن صفحه سایت و نشانی اینترنتی مطمئن شوند تا در دام درگاه‌های جعلی قرار نگیرند، در غیر این صورت کلاهبرداران با ترفند‌های خاص مانند ایجاد صفحات جعلی از حساب‌های بانکی مردم برداشت خواهند کرد.

کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …