یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

موکب داران اربعین سفیران ملت ایران در عراق هستند

نبی اله کشانی روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران مواکب اربعین استان البرز که درباغ فرهنگی طوبی در منطقه محمدشهر کرج برگزار شد، افزود: اگر موکب داران خود را سفیر امام حسین (ع)‌بدانند خیلی از مشکلات و سختی ها در مسیر اربعین برای آن ها آسان می شود.

وی هدف اصلی از برگزاری این نشست را حفظ انسجام موکب های اربعین و مهیا شدن آن ها برای اربعین ۱۴۰۰ دانست و اظهار داشت: موکب های اربعین استان علاوه بر اربعین در تمام برهه ها در خدمت رسانی به مردم کوتاهی نکرده اند که از جمله این خدمات در سیل، زلزله، تهیه جهیزیه، آبرسانی و کمک های مومنانه می باشد و برای ارتقای موکب نیاز است تا دیدگاهمان این باشد که موکب ها متعلق به امام حسین (ع) است

وی از دیگر خدمات موکب داران را کمک به گروه های جهادی به خصوص گروه جهادی شهید سلیمانی دانست و گفت: یکی از درخواست های اصلی ما از موکب داران رعایت شان و منزلت در جمع آوری نذورات و رعایت امانتداری در هزینه کرد این نذورات می باشد.

کشانی تاکید کرد: موکب داران دارای یک اعتبار هستند که مردم خالصانه کمک ها و نذورات خود را در اختیار آن ها می گذارند و کمک می کنند تا موکب ها برپا بماند و در این بخش نباید غفلتی شود زیرا بدترین آفت در خدمات موکب داران همان بدبینی است.

وی گفت: آنچیزی که به کار ما ارزش داده و کمک کار ستاد و عتبات بوده صداقت اعضای عتبات بوده که مردم بیش از هزاران قطعه طلا و نقره و وجوهات نقدی و دیگر کمک های خود را به عتبات عالیات سرازیر کرده اند تا بتوانیم فضایی همچون صحن حضرت زهرا (س) در جوار حرم حضرت علی (ع) و صحن عقیله بنی هاشم در جوار حرم امام حسین (ع) را بسازیم.

مسوول اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز به دیگر اقدامات عمرانی و ساخت و ساز عتبات البرز در کشور عراق اشاره کرد و افزود: ما توانسته ایم وظیفه امانتداری را خوب انجام دهیم و مردم هم این امانتداری را به خوبی درک کرده اند.

کار زیارت را به تجارت تبدیل نکنیم

کشانی با تاکید بر اینکه موکب داران باید شان و منزل موکب ها را در خدمات رسانی حفظ کنند، گفت:‌ در اعزام اقلام مورد نیاز موکب ها در ایام اربعین رعایت و دقت لازم انجام شود و از اعزام اقلام غیرضروری همچون مبلمان خودداری شود.

وی با بیان اینکه کار زیارت را به تجارت تبدیل نکنیم که در این صورت شرمنده مردم و امام حسین (ع) می شویم و ضرر می کنیم، افزود: برای اربعین امسال هم حساسیتی در اعزام ها هست و باید دقت کنیم که کدروتی پیش نیاید.

کشانی تاکید کرد که نگاه خدمت رسانی به تمام نگاه ها باید ارجحیت داشته باشد به طوریکه بعضی از زایران خسته راه به موکب می رسند که باید با یک اخلاق حسنه از این افراد پذیرایی کنید تا اربعینی که آمده ایم قبول باشد.

مسوول اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز با بیان اینکه با خدمات خود باید کاری کنیم تا این کار دلی و این مسیر همیشه باقی بماند، اظهار داشت: با همه خستگی ها به زوار نه گفته نشود و باید تلاش کنیم در شان فرهنگ عاشورا و اربعین بتوانیم خدمت رسان زوار باشیم.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …