پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403

کشاورزی دانش بنیان امنیت غذایی کشور را ارتقا می بخشد

سردار سرتیپ محسن کاظمینی عصر سه شنبه در آیین گشایش مرکز پایلوت زیست بوم تکثیر و نگهداری مارهای سمی که در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مستقر در کرج برگزار شد،

افزود:  کشاورزی دانش بنیان با سرعت فراوان در مدت زمان کوتاه تحول آفرین خواهد شد  ولی اگر از این ظرفیت استفاده نشود دانش بنیان کردن کشاورزی زمانبر خواهد بود و ما از تامین نیازهای 

غذایی کشور عقب خواهیم ماند.

وی  خطاب به محققان موسسه  سرم سازی و تحقیقات واکسن رازی گفت: ابتدا به نیاز امروز کشور فکر کنید و ضمن  نیازسنجی به فکر آینده باشید.

کاظمینی با بیان اینکه در موسسه رازی در بخش های مختلف انسانی، حیوانی و طیور کارهای زیادی می توان انجام داد، اظهار داشت:  با توجه به اینکه اکنون  بخشی از نیازها در زمینه واکسن طیور از طریق واردات تامین می شود ، موسسه رازی می تواند با استفاده از ظرفیت های داخلی این نیازها را برطرف کند.

وی گفت: هر موسسه تحقیقاتی که احساس کند در نقطه شروع است همیشه پیشرفت دارد و شروعی است که آینده دارد ولی اگر یک موسسه تحقیقاتی احساس کند کار تحقیقاتی آن تمام شده پایان عمرش است در حالیکه موسسات تحقیقاتی همیشه در نقطه شروع هستند و نیاز به تحقیق دارند تا نیاز کشور را برآورده کنند.

وی افزود: دانشمندانی که پیشتکار دارند، دلسوز هستند و ایده جهادی دارند، همیشه در پی سرافراز کردن کشورشان هستند و در عرصه های خوبی بعد از انقلاب قدم گذاشتند در حالیکه نتوانستند به خوبی برای مردم آنچه را که به دست آورده ایم اعلام کنیم که چه افتخارات بزرگی برای کشور به ارمغان آورده شده است.

کشور در یک تلاش شبانه روزی موفقیت های زیادی به دست آورده است

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی اظهار داشت: هر موضوعی که نگاه شود افتخاری برای این ملت است، چه در حوزه دفاع چه در حوزه های علمی و فناوری های روز از نانو تا بخش های مختلف پزشکی یا مسایل صنعتی که شاهد توسعه آن هستیم که نشان می دهد کشور در یک تلاش شبانه روزی توانسته موفقیت هایی به دست بیاورد.

وی به موضوع پساکرونا اشاره کرد و افزود: در آینده با پسا کرونا روبرو خواهیم بود که این دوران به این معنا نیست که کرونا تمام شده و این تحولی که در دنیا رخ داده به پایان رسیده است.

برنامه ریزی دنیا با نگاهی جدید در پسا کرونا

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی  بیان داشت: پسا کرونا به این معنا است که آنچه که در این دوران کرونا به دست آمده دنیا با نگاهی جدید به آینده برنامه ریزی خواهد شد؛ سبک زندگی ما در زمان حاضر با یک نوع نگاه به پسا کرونا نگاه دیگری خواهد داشت و سرعت تحولات در آینده بسیار زیاد است از حال حاضر خواهد بود.

کاظمینی گفت: در این دوران باید خیلی به روز باید باشیم از اینکه در آینده دنیا چه اتفاقی خواهد افتاد و چه بکنیم و چه نگاهی به آینده داشته باشیم.

وی افزود: اگر نگاه آینده ما مثل گذشته باشد می شود همان عقب ماندگی ای که در حال حاضر جهان سومی ها با آن روبرو هستند چون همیشه افسوس گذشته را خورده و برای آینده طراحی نکرده اند و آینده را گذاشته ایم تا در آینده بسازیم در حالیکه از اکنون به آن باید فکر کرد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز کشور ما از شرکت های دانش بنیان زیادی برخوردار شده و شتاب شرکت ها زیاد است که بیش از این می تواند از ظرفیت های شرکت ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه هنوز باورمان نشده که این شتاب دهنده ها می تواند کشور را از وضعیت کنونی خارج کند، افزود: موسسات تحقیقاتی وظیفه سنگینی بر دوش دارندو مجموعه های تحقیقاتی با توجه به این نگاهی که وزیر نسبت به دانش بنیان کردن کشاورزی دارد با فرصت کمی روبرو هستند.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی اظهار تاکید کرد: همه مجموعه های دانشگاه های کشاورزی و محققین و دانشمندان از این ظرفیت خوب استفاده کنند و برنامه ریزی کنند که تا چند سال آینده می توانید جبران گذشته را کرده و آینده خوبی داشته باشید.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در کرج مستقر است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …