شنبه , 1 اردیبهشت 1403

طرح مقاوم سازی مدارس ایران الگویی برای سایر کشورها شده است

به گزارش ایرنا، علی شهری در آیین تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز اظهارداشت: به تازگی سازمان ملل در نشست بین المللی مدارس اعلام کرد در مقاوم سازی مدارس، ایران کار بی نظیری در جهان انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه کار مقاوم سازی مدارس یک کار علمی، توام با توان تجربی و اجرایی است، خاطرنشان کرد: ایران برای رسیدن به این موفقیت مرزهای دانش را با مقالات علمی بین المللی فتح کرده است.

وی بیان داشت: سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با حمایت دولت و مجلس و توان علمی دانشگاه ها و کارکنان متخصص و متعهد خود توانست به این نتیجه بی نظیر دست یابد.

شهری با بیان اینکه اکنون تجربه مقاوم سازی مدارس نه تنها به الگویی در کشور بلکه برای جهانیان به ثبت رسیده است، اضافه کرد: تا کنون با صرف چهار میلیارد دلار و به همین میزان مشارکت خیرین ، مدارس کشور مقاوم سازی شده اند.

وی تصریح کرد: در ابتدای طرح تخریب و بازسازی فقط یک سوم مدارس مستحکم بودند و مابقی نیاز به تخریب و مقاوم سازی داشتند.

وی یادآورشد: اکنون ۸۰ درصد مدارس کشور مقاوم سازی شده اند و ۲۰ درصد مدارس غیر مستحکم هستند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور به سند تمام ساحتی تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تائید رهبر معظم انقلاب قرارگرفته اشاره و اضافه کرد: سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور نیز درقالب این سند رسالت ساخت فضاهای ایمن و بانشاط برای دانش آموزان را عهده داراست.

وی ادامه داد: استان البرز در مدرسه سازی نیازمند کار جهادی است که با کار معمول و متعارف نمی توان در راه افزایش شاخص ها از حیث تراکم دانش آموزی و کمبود فضای آموزشی موفق شد.

شهری افزود: البرز ظرفیت خیری بالایی دارد که باید آن را به حداکثر خود برساند.

وی تاکید کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک سند متعالی است که هیچ جزئی از ارکان تعلیم و تربیت ازآن غافل نشده است لذا برای توسعه زیرساخت های آموزشی در استان ها آموزش و پرورش، مجمع خیرین مدرسه ساز و نوسازی و تجهیز مدارس باید با همدلی حرکت کنند.

در این آیین محسن پورگلیان به عنوان مدیرکل جدید نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان البرز معرفی و از زحمات ۳ ساله محمد دلاوریان که اکنون بازنشسته شده اند و علی کارگر موقر که سرپرستی این اداره کل را در مدت ۵ ماه گذشته عهده دار بودند، قدردانی شد.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …