سه شنبه , 18 اردیبهشت 1403

مدارس البرز برای ثبت نام دانش آموزان اجازه نوبت دهی ندارند

سالار قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان به همه مدارس استان ارسال شده است،خاطرنشان کرد: برای حفظ سلامتی والدین و دانش‌آموزان، ثبت‌نام میان پایه مدارس به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

وی بیان داشت: دانش‌آموزان پایه‌ اول به دلیل ضرورت حضور در سنجش اولیه باید ثبت‌نام حضوری داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز  تصریح کرد: بهترین مدرسه برای دانش‌آموزان بویژه در مقطع ابتدایی، نزدیک‌ترین مدرسه به محل سکونت خانواده ها است.

وی با بیان اینکه که تمام معلمان مدارس دولتی باتجربه و حرفه‌ای هستند، افزود: فاصله‌ جغرافیایی کم بین منزل تا مدرسه به دانش‌آموز آرامش خیال می‌دهد.

قاسمی ادامه داد: همه مدیران مدارس باید ضوابط ابلاغی از سوی وزارت آموزش‌وپرورش را رعایت کنند زیرا نباید در فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان کاری خارج از ضوابط انجام دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز  یادآورشد: به تمام مدارس استان اعلام شده  تا در فضایی آرام و با کمترین مشکل از دانش آموزان نام نویسی کنند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم به منظوراجرای کمی وکیفی شیوه نامه ثبت نام از سوی ستاد ثبت نام اداره کل آموزش وپرورش البرز در زمینه ثبت نام دانش آموزان صورت گرفته است،اضافه کرد: توجه به اجرای این اقدامات و توصیه ها موجب تسهیل در فرآیند ثبت نام دانش آموزان در مدارس استان می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش عنوان کرد: تا کنون درستاد ثبت نام البرز نشست های توجیهی مختلفی برگزار شده است تا فرآیند ثبت نام دانش آموزان با کمترین مشکل انجام شود.

وی به ثبت نام دانش آموزان در روزهای دوشنبه و چهارشنبه درمدارس البرز پرداخت و یادآورشد: مدارس ابتدایی موظفند اطلاعات دانش آموزان به ویژه دانش آموزان پایه اول را تا پایان مرداد ماه سال جاری درسامانه سناد به طور روزانه ثبت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد: دانش آموزان میان پایه نیاز نیست در مدارس حضوریابند، اما ثبت نام دانش آموزان ورودی به مقاطع بالاتر و کلاس اولی‌ها حضوری است.

وی اضافه کرد: پذیرش دانش آموزان در مدارس غیردولتی، شاهد، هیأت امنایی، استعدادهای درخشان و مدارس استثنایی براساس دستورالعمل‌های ویژه خود انجام می‌شود وثبت نام دانش آموزان پایه اول پس از اجرای طرح سنجش سلامت نهایی می‌شود.

قاسمی گفت : استان البرز در هر سال تحصیلی شاهد افزایش جمعیت دانش آموزی بیش از ۱۲ هزار نفر در پایه‌های مختلف تحصیلی است.

وی تاکید کرد: به غیر از هزینه کتاب و بیمه، دریافت هرگونه وجه توسط کارکنان مدرسه در هنگام ثبت نام ممنوع است و سرپرست دانش آموزان در صورت مشاهده، این موضوع را با تماس با شماره تلفن ۳۲۵۲۵۶۵۷_۰۲۶ گزارش دهند.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز در ۲هزار و ۵۰۰ کد مدرسه دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …