یکشنبه , 30 اردیبهشت 1403

توزیع به موقع یک هزار تن خوراک دام با ورود دادگستری در اشتهارد

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری البرز علی بستامی افزود:  چند پنج ماه پیش یک شرکت تولید کننده خوراک دام، طیور و آبزیان مقدار ۵۷۵ تن ذرت دامی و کنجاله سویا را با ارز دولتی وارد کشور  کرده بود  و در مجموع یک هزار تن خوراک دام  در این شرکت آماده توزیع شد.

وی اضافه کرد: به دلیل مشکلات به وجود آمده در «سامانه بازارگاه» مربوط به جهاد کشاورزی عرضه و فروش محصول تولیدی حدود پنج ماه متوقف شد و یک هزار تن نهاد دامی در خطر فساد و ضایع شدن قرار داشت که مدیران این شرکت علی رغم پیگیری و مکاتبات متعدد به نتیجه ای دست نیافته بودند.

وی ارزش خوراک دامی را بیش از پانصد میلیارد ریال اعلام کرد و فزود: پس از اعلام مشکل از طرف این شرکت به دادگستری اشتهارد، با هماهنگی رییس کل دادگستری  البرز و مطابق با برنامه های تحولی دادگستری استان، در اسرع وقت  رایزنی‌ها با مسئولین مربوطه آغاز و در راستای حل این مشکل، جلسه‌ای در فرمانداری اشتهارد و با حضور بنده و دادستان شهرستان، فرماندار، رئیس هیات مدیره تعاونی مرغداران، معاون امور دام استان البرز، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان و مدیران شرکت نهاده های دامی تشکیل شد.
وی با اشاره به بررسی مشکلات پیش رو و اقدامات در این جلسه اضافه کرد: در این نشست مقرر شد که با توجه به شرایط موجود و امکان از بین رفتن این حجم از نهاده، امور دام استان از طریق اتحادیه دامداران استان در اسرع وقت نسبت به تحویل خوراک تولیدی این شرکت با نرخ‌های مصوب و با نظارت جهاد کشاورزی شهرستان و امور دام استان به تولید کنندگان مرغ گوشتی و دام اقدام کند.
وی  بیان داشت: این مشکل در شرایطی بود که تولید کنندگان مرغ گوشتی و دام در سطح شهرستان و استان نیز با مشکل جدی تامین خوراک به نرخ مصوب در زمان مناسب مواجه  و عدم توزیع به موقع این نهاده ها علاوه بر خطر فساد و ضایع شدن، احتمال توزیع عرضه خارج از شبکه یا سوداگری در این حوزه را داشت.
وی اضافه کرد: خرابی سامانه های دستگاههای اجرایی نباید عاملی برای عدم توزیع به موقع نهاده های دامی یارانه ای و ایجاد بستر و به تبع آن ملتهب کردن بازار و افزایش قیمتها و در نتیجه نارضایتی عموم مردم باشد و باید ادارات متولی مطابق با تکالیف قانونی و در راستای دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان،  مشکلات مشابه در سطح شهرستان و استان را حل کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …