یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

هشت پروژه دربخش نگهداری ابنیه فنی راه‌های البرز در دست احداث است

فیروز  خدابخشی روز شنبه  در گفت وگو  با خبرنگاران با اشاره به اجرای پروژه‌های نگهداری ابنیه فنی راه‌ها در استان اظهار داشت: ابنیه فنی پل، تونل و سازه‌هایی را شامل می‌شود که به منظور بهره‌برداری از راه، تکمیل و یا حفاظت آن برای سرویس‌دهی مطمئن احداث می‌شوند.

وی افزود: این سازه‌ها از پرهزینه‌ترین و مهم‌ترین عناصر راه‌ها هستند و اختلال و خرابی آنها در اکثر موارد سبب قطع سرویس‌دهی محور می‌شود و یا حداقل بر عبور و مرور سریع و روان تاثیر می‌گذارد، از این رو نگهداری و تعمیر آنها بسیار مهم است.

این مسوول با تاکید براینکه بهسازی و نگهداری ایمنی پل‌ها و ابنیه فنی راه‌ها از اولویت‌های اصلی اداره‌کل حمل ‌و نقل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای البرز است، در توضیح پروژه های اجرا شده در این حوزه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعمیر و مرمت پل های میر،خوزنکلا و خوروین در محور کرج-چالوس و پل فردیس در آزادراه تهران-کرج، محل رودخانه در جاده مخصوص تهران – کرج و پل فلزی نسا در طالقان  انجام شده است.

وی افزود: با توجه شرایط محور کرج-چالوس و ضرورت افزایش ایمنی تردد در این محور علاوه بر مرمت پل ها، در محدوده خرگوش دره و پل چوبی دیوار گابیون، قبل از پیچ خرگوش دره و پیچ آینه دیوار جانپناه سنگی  و در محدوده درده دیوار سنگی اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای پروژه های فوق تاکنون ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: باتوجه به اهمیت ایمنی تردد در محورهای استان، تا پایان سال پروژه‌هایی دیگری همچون احداث گالری در محدوده پیچ آینه، تعمیر و مرمت پل کفتر کولی، پل شهرستانک و تعمیر و مرمت گالری تکاوران یک و ۲  نیز برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

یک هزارو ۳۱۵ کیلومترراه در البرز وجود دارد که ۴۰۰ کیلومتر آن آزاد راه،‌ بزرگراه اصلی و فرعی و ‌۹۱۵ کیلومتر  و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

۲۷۶ کیلومتر از راه‌های البرز شریانی و ۱۱۴ کیلومتر آن ترانزیتی است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …