جمعه , 14 اردیبهشت 1403

۹۰۷ معتاد متجاهر در البرز تحت مراقبت درمانی قرار دارند

«وجیهه محمدی فلاح»  روز دوشنبه در بازدید از مرکز بازپروری معتادان استان البرز افزود: بازگشت دوباره معتادان بهبود یافته به اعتیاد به ویژه معتادان متجاهر یکی از چالش های اجتماعی به شمار می رود که توانمند سازی این افراد راهی موثر در رفع این مشکل است.

وی بیان داشت: صیانت از آسیب دیدگان از اعتیاد در درمان آنان بسیار مهم است تا زمانی که رویکرد صیانت از بهبود یافتگان و افراد و خانواده های آسیب دیده از اعتیاد مورد توجه نباشد نمی توانیم خروجی ملموسی در حوزه درمان داشته باشیم بنابراین مهارت آموزی و صیانت اجتماعی و اشتغال این افراد در فرایند درمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 مدیرکل بهزیستی البرز گفت: در موضوع توانمند سازی خیرین ،تشکل های مردمی ، گروه های جهادی و فعالان فرهنگی و اجتماعی استان نیز می توانند نقش مهمی ایفا کنند.با توجه به گستردگی کار و کمبود زیرساخت ها از تشکل های مردمی به ویژه خیرین و گروهای جهادی درخواست می کنم در عرصه توانمند سازی همراه بهزیستی باشند و ما هم هرچه در توان داریم پای کار خواهیم آورد.

وی اظهار داشت: بخش اعظم مشکلات و موضوعاتی که در خصوص مرکز نگهداری معتادین متجاهر در شروع کار وجود داشت با درایت و اهتمام استاندار  و  دستگاه های متولی امر تا حد قابل توجهی مرتفع گردیده و مابقی مسایل نیز انشالله با پیگیری هایی که انجام خواهد شد برطرف می شود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: افراد مقیم در مرکز بازپروری معتادان البرز  بین سه تا ۶ ماه با دستور مقام قضایی در این مرکز نگهداری می شوند و از  خدمات پزشکی، روانشناسی، مددکاری اجتماعی، پیگیری وضعیت اشتغال و حرفه آموزی، پیگیری پس از ترخیص بیمار و مدیریت مورد به منظور ماندگاری در درمان بهبودیافتگان ، بهره مند می شوند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …