جمعه , 31 فروردین 1403

اجرای ویژه برنامه های غدیر در محله های البرز آغاز شد

مجتبی فریدونی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از برگزاری این برنامه ها را ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه، تبیین جایگاه امامت و ولایت، بزرگداشت اعیاد مذهبی و ایجاد فضای معنوی و شاد در بین مردم ذکر کرد.

وی اظهارداشت: امروز ۷۰۰ محله استان البرز به عشق مهربان ترین پدر دنیا با اجرای طرح اطعام بهشتی مادرانه عطرآگین می شود.

وی خاطرنشان کرد: فرزندان مهربون ترین مهربون دنیا، مرد میدان می شوند و به مناسبت عید غدیرخم با دوچرخه هایشان به عشق مولایشان رکاب می زنند.

فریدونی  از جشن ” غدیر قلب هستی” به عنوان دیگر برنامه های غدیرخم در استان البرز یاد کرد.

وی بیان داشت: عصر پنجشنبه نیز برای شاد کردن دل نوجوانان و جوانان البرز نشین به عشق امام علی(ع) در پارک شهید چمران کرج، جشن شادی با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این برنامه ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در استان البرز برنامه ریزی شده است، یادآورشد: رسا غدیر بزرگترین طرح غدیر خم است که از همه رسانه ها و خانواده ها در کنار دانش آموزان برای یا علی گفتن و شرکت درآن دعوت می کنیم تا غدیر را به همه معرفی کنیم.

  واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجةالوداع در هیجده ذی‌الحجه سال دهم قمری در مکانی به نام غدیرخم،  امام علی(ع) را ولی و جانشین خود معرفی کرد.

بر این مبنا پیامبر اکرم (ص) و دیگر معصومان این روز را عید خوانده‌ و مسلمانان، به‌ویژه شیعیان این روز را جشن می‌گیرند.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …