سه شنبه , 28 فروردین 1403

مستکبران برای منطقه خاورمیانه خواب دیده اند

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: منطقه ما در این روزها با تحرکاتی زیادی از لبنان گرفته تا عراق، امارات متحده عربی، افغانستان و پاکستان همراه شده که هر کدام از این کشورها با مسایلی درگیر شده اند.

وی با بیان اینکه فشارهای اقتصادی و سیاسی استکبار و در راس آنها آمریکا به خط مقاومت و کشورهایی که در این خط فعال هستند زیاد شده است ، اظهار داشت: از هر ترفندی برای تضعیف خط مقاومت و این کشورها استفاده می کنند.

حسینی همدانی با اشاره به تحرکات طالبان عنوان داشت: با نابودی داعش توسط سردار شهید قاسم سلیمانی، پیش از این نیز بیان کرده ام که باید خیلی مراقب بود تا تحت عنوان دیگری بازی جدیدی را در منطقه شروع نکنند، حرکات صورت گرفته مشکوک بوده و افغانستان باید مراقب باشد که در زمین دشمن بازی نکند.

وی ادامه داد: اینکه خروج نظامی آمریکا از منطقه به دلیل فعالیت های جانانه مقاومت بوده یک امر روشنی است اما در این بین نحوه خارج شدن اش مهم است، ما نیز نباید اجازه بدهیم که داعش و تفکر داعشی ولو به اسم های دیگر پا بگیرند در غیر این صورت بار دیگر منطقه محل کشمکش و حضور آمریکا و ایادی اش از جمله اسراییل خواهد بود.

خطیب جمعه کرج با اشاره به تحولات لبنان گفت: به دنبال این هستند تا لبنان را از کار بیاندازند، چرا که لبنان خط مبارزه با رژیم رو به نابودی صهیونیستی است. 

وی اظهار داشت:  آمریکا و گاوهای شیرده خواب های زیادی برای منطقه دیده اند که این خواب ها شتری و در آینده خواهیم دید که هیچ کدام از این خواب ها و ترفندهایشان تعبیر نخواهد شد.

حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: طبق اصل ۹۱ تا ۹۹ قانون اساسی یکی از نهادهای اساسی جمهوری اسلامی شورای نگهبان  است که با توجه به نقش حساس و مهمی که دارد عوامل خارجی و دست نشانده های داخلی به دنبال تضعیف این نهاد مهم می باشند، چرا که به خوبی از نقش این جایگاه خبر دارند و اینکه شورای نگهبان به دنبال این است تا اجازه ندهد که افراد نفوذی و سرسپرده در جایگاه های حساس و تصمیم گیر نظام سکاندار شوند.

وی ادامه داد: به همین دلیل به دنبال محدود کردن نقش نظارتی شورای نگهبان هستند و در مقاطعی شاهد هستیم که صحبت از نظارت استطلاعی می کنند، در این صورت چه فرقی بین نظارت مردم و شورا وجود خواهد داشت و این یعنی بی خاصیت کردن شورای نگهبان.

وی تاکید کرد که البته همین آقایانی که این حرف ها را می زنند و خیلی از آنها واداده غرب هستند نگاهی به قوانین اساسی کشورهای پیشرفته و غیر پیشرفته  دنیا البته به جز کشورهایی که تفاوت صندوق انتخابات با صندوق رای را نمی دانند ننداخته و نمی دانند در همین کشورها نیز بر روی مسایلی مانند انتخابات نهادهایی نظارت می کنند که شاید اختیاراتشان از اختیاراتی که در جمهوری اسلامی به نهادهایی مانند شورا داده شده بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در البرز با بیان اینکه تضعیف شورای نگهبان یکی از برنامه های اصلی جنگ روانی علیه ملت ایران است تصریح کرد: البته گاهی به نحوه عملکرد شورا با وجود تمام رافتی که دارند می توان انتقاداتی وارد کرد و در قالب پیشنهادات و انتقادات و در چارچوب قانون به اعضا اطلاع و به طور یقین آنها نیز استقبال خواهند کرد.

وی گفت: با این وجود هر تصمیمی که طبق قانون کشور گرفته می شود همه حتی مخالفان نیز بایستی پایبند آن باشند.

حسینی همدانی در ادامه به ۲۷ تیر ماه سالروز تصویب و پذیرفتن  قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت از سوی ایران  اشاره و تاکید کرد: پذیرش این قطعنامه دلایل زیادی داشت اما اینکه برخی عنوان می کنند که به دلیل فشارهای آمریکا ایران ناچار به پذیرش این قطعنامه شد دروغ محض است، اینکه می گویند به دلیل نداشتن نیرو نیز بوده این حرف نیز کذب می باشد.

وی ادامه داد: همین تحلیل های غلط سبب شد که پس از پذیرش قطعنامه دشمنان فکر کردند که می توانند کار را تمام کنند، اما در عملیات مرصاد و غدیر قدرت ایران به تمام دنیا نشان داده شد.

امام جمعه کرج افزود: هنگامی که عراق دیگر توان مقابله با ایران را نداشت و به صورت دائم شکست می خورد، صدام و حامیانش تلاس کردند تا با جو سازی این قطعنامه صادر شود، اما اینکه به دلیل فشار آمریکا ایران ناچار به پذیرش قطعنامه شد به هیچ عنوان حرف درستی نیست و از اساس کذب می باشد بلکه علاوه بر اینکه عراق دیگر توان مقابله نداشت در داخل کشور نیز در آن زمان دچار مشکلاتی از جمله اقتصادی شده بود.

حسینی همدانی گفت: مانند همین هشت سال گذشته که عده ای صحبت هایشان مانند روزهای پایانی جنگ بود که به خاطر شرایط موجود کشور باید عقب نشست، در حالی که امروز ایران قدرتمندتر و باصلابت تر از دیروز است و اگر دشمن مسیر اشتباهی را انتخاب کند در گام دوم انقلاب کوبنده تر از قبل تمام مردم ایران به خصوص جوانان در تمام عرصه ها ضربه هایی را نوش جان خواهند کرد.

وی در ادامه به ۳۰ تیرماه عید قربان اشاره و تصریح کرد: عید قربان روز اثبات عشق و قرب به خدا است، چرا که تقوا به دست نمی آید مگر با سربریدن عنانیت، روز بسیار بزرگی است که باید ارج نهاده شود.

خطیب جمعه کرج در ادامه به عید  غدیر اشاره و گفت: به این مناسبت باید چهره شهر را تغییر و اطعام غدیر را فراموش نکنید، هر کسی بر سر در خانه اش پرچم شادی نصب کند اینها که دیگر ربطی به کم کاری مسوولان ندارد، آیا نمی بینید که به دنبال گرفتن این عقاید از ما هستند و سگ بازی را جای آن گذاشته اند، آرام و به صورت خزنده قصد دست اندازی به تمام نهادهای ارزشی ما را دارند که بایستی مراقب باشیم.

وی ضمن هشدار به اصناف و نیروهای انتظامی افزود: هشدار می دهم که در صورت توزیع برخی از اقلام که با همین اهداف ضد فرهنگی در بازار را شاهد باشیم بنده به شخصه وارد عمل خواهم شد و جلوی آن را خواهم گرفت.

حسینی همدانی با بیان اینکه بداخلاقی ها در جامعه ما زیاد شده بیان داشت: این مساله در صورتی که بین افراد و مشاغل گوناگون به خوبی رعایت می شد شاهد ایجاد مدینه فاضله بودیم که البته رعایت نمی شود، این در حالی است که می بینید دشمنان به صورت ناجوانمردانه بنیان های اخلاقی را در کشورهای اسلامی به خصوص ایران نشانه رفته و موریانه صفت اقدام می کنند.

وی ادامه داد: در این بین نیروهای ارزشی بایستی مراقب باشند و حساسیت موضوع را به خوبی درک کرده و با تشکیل گروه های مطالبه گر عرصه را بر روی کسانی که در این میدان به دشمن خدمات می دهند تنگ نمایند.

نماینده ولی فقیه در البرز در بخش دیگری از سخنان خود به ۲۷ تیرماه سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) اشاره و گفت: یکی از روش های مستکبران برای رسیدن به منافع شان جعل و تحریف حقایق بوده تا مردم را فریب و آنها را با خودشان همراه کنند، که این خط اموی تا به امروز همچنان ادامه دارد.

حسینی همدانی افزود: می بینید که هنوز از حلقوم عده ای بیان می شود که اسلام مساله خصوصی بین انسان و خدا است و قرار نیست که در سیاست وارد شود، از  سوی دیگر تلاش می کنند تا روحانیون را که به دنبال بیان حقایق هستند خانه نشین کنند که در این بین باید به خوبی مراقب باشیم.

وی ادامه داد: همانگونه که در دوران این امام بزرگوار، دشمنانش تلاش می کردند تا مردم را مشغول نماز کرده تا در مقابل مفاسد کاری نداشته باشند، همان چیزی که امروز نیز به خوبی شاهد آن هستیم که در حال فعالیت هستند تا مردم جوامع اسلامی اهل نماز و روزه باشند اما در مقابل مفاسد بی رگ و ریشه شوند، از سوی دیگر حکام در جوامع اسلامی مشغول عیش و نوش با مستکبران و خود را خادم حرمین شرفین نیز می دانند.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به اعضای جدید شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: اعضای جدید در انتخاب شهردار دقت لازم را داشته باشند و اجازه ندهند که عده ای برای آنها تصمیم گیری کنند و از شاخص ها کوتاه نیایند.

حسینی همدانی ادامه داد: بنده پیش از این نیز بیان کرده ام که در این نوبت مسایل را به دقت رصد و مطالبه گر حقوق مردم هستند، دیگران نیز مطالبه گری تا عقب ماندگی های شهر جبران شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در روزهای پایانی شاهد حرکات مشکوک و بده و بستان هایی از سوی برخی دستگاهها هستیم گفت: دستگاه های نظارتی دقت خود را بیشتر کنند.

وی همچنین به موضوع گردشگری پرداخت و متذکر شد: شاهد هستیم که در برخی روستاها فعالیت های گردشگری بدون نظارت و پیوست فرهنگی در حال انجام که نه تنها بافت روستایی با این اقدامات از بین می رود بلکه مشکلات اخلاقی و اجتماعی را نیز شاهد هستیم، چرا که وقتی کاری بدون پیوست فرهنگی صورت بگیرد معایب آن بیشتر از مزیت هایش می شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …