پنجشنبه , 20 اردیبهشت 1403

بساط بن بست های خودساخته در عرصه اقتصادی و توسعه هرمزگان باید جمع شود

مهدی دوستی عصر پنجشنبه در آیین افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه بزرگ زیربنایی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان، اظهار داشت: هر جای این استان قصد داریم توسعه ایجاد کنیم، متوجه می‌شویم که این زمین مربوط به اشخاصی است که در سال های گذشته  این زمین ها را خریداری کرده اند.

وی ضمن هشدار به افرادی که با استفاده از رانت اطلاعاتی در خصوص توسعه مناطق، در قالب پروژه های سرمایه گذاری در مناطق مختلف هرمزگان پروانه فعالیت دریافت کرده‌اند اما اقدام عملی برای اجرای پروژه‌ها انجام نداده اند، گفت: به طور مشخص برای کسانی که اینجا زمین گرفته اند و مهلت آنها تمام شده و می گویند مشاور گرفته ایم، طرح تفضیلی تهیه می کنیم و امضاء یا حکم تمدید گرفته اند و کشور را بازی می دهند، خط و نشان می کشم و همین‌جا اعلام می کنم بازی تمام شد.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: باید هر چه زودتر تکلیف این زمین ها را مشخص کنند چرا که ما باید جوابگوی خیل عظیم جوانان بیکار باشیم و باید بن بست های استان شکسته شود و این مسیرها باز شود.

دوستی با بیان اینکه این مساله به طور جدی پیگیری خواهد شد، افزود: اگر ما بخواهیم راه گذشتگان را برویم، مردم به‌عنوان سرمایه های جمهوری اسلامی ناامید خواهند شد،پس ما موظف هستیم هر آنچه مردم می خواهند و مایه آرامش و زندگی بهتر برای آن ها می شود را انجام دهیم.

وی ادامه داد: اشخاصی برای پس انداز زمینی را خریداری کرده اند که در کشور نیستند و باید خودشان به عرصه بیایند و فعالیت را شروع کنند و من به‌عنوان نماینده دولت مردمی اعلام می کنم به مهر و امضاهای رانتی اعتقادی ندارم و این زمین ها باید به چرخه اقتصاد برگردد.

دوستی بیان داشت: از هر کسی که مجوز دارد و روی این زمین ها می خواهد فعالیت کند حمایت خواهیم کرد و تمام توان خود را به‌عنوان بخش دولتی از روزی که برای فعال سازی پروژه ها اقدام کنند به کارخواهیم بست و این قول را خواهیم داد افراد مختلفی که پروژه هایی را گرفته و به بهانه های مختلف آن را راکد گذاشته اند، اگر بخواهند در کوتاه مدت فعالیت سرمایه گذاری را شروع کنند، اگر مشکل و مانعی هم داشتند با ما در میان بگذارند و وظیفه ما است که حمایت کنیم.

وی در این مراسم بار دیگر بر تصمیم گیری و تعیین تکلیف تمامی زمین ها، مزارع واگذار شده پرورش میگوی چند هزار هکتاری ، مزارع پرورش ماهی و مواردی که فقط پروانه بهره برداری آنها صادر و راکد گذاشته شده ، تاکید کرد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اتحاد و همدلی موجود بین ارکان مختلف دولت، نمایندگان مردم و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، اظهار کرد: این اتحاد و وحدت، نوید دهنده آینده روشنی برای استان هرمزگان و مردم شریف این خطه است.

وی افزود : آنچه که از فرمایشات مقام معظم رهبری ‌(مدظله) استنباط می شود این است که پیشرفت توام با عدالت وابسته به مردم است و امیدواریم پیشرفت هایی که در این مناطق اتفاق می افتد، توام با عدالت و با محوریت مردم منطقه باشد ومردم استان و شهرستان پارسیان از این پیشرفت‌ها بهره مند شوند.

استاندار هرمزگان با اشاره به گزارش مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان از میزان به‌کار گیری پرسنل بومی در این منطقه، خواستار تداوم این روند و افزایش سهم جذب نیروی انسانی بومی شد و گفت: همه ما فرزندان این سرزمین هستیم، ولی مردم این منطقه باید از مواهب فعالیت صنایع بهرمند شوند و پیشرفت و توسعه را در زندگی روزمره و سفره خودشان لمس کنند.

دوستی با بیان اینکه نزدیک به یک دهه از تأسیس منطقه ویژه پارسیان می گذرد اما متاسفانه پیشرفت آن ملموس نیست، گفت:درسه ماهه گذشته تغییرات ملموسی در منطقه ویژه پارسیان رخ داده و اعتباراتی که در سال جاری تزریق شده قابل توجه است.

استاندار هرمزگان کلنگ زنی های نمایشی را آفت پیشرفت در منطقه ویژه پارسیان عنوان و اظهار امیدواری کرد، رویکرد فعلی مدیریت این مجموعه در واقعی سازی فعالیت ها و افتتاح ها به پیشرفت واقعی منطقه ویژه پارسیان منتهی شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …