دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

اکوسیستم کارآفرینی با تعامل مراکز فناوری و دانشگاهی رشد می یابد

مهدی عباسی روز چهارشنبه در مراسم امضای فاهم نامه پارک علم و فناوری البرز و دانشگاه خوارزمی افزود:  ظرفیت‌های خوب علمی ،پژوهشی و همچنین نیروی انسانی دانشگاه خوارزمی باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: توسعه فناوری و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان ،فناور  با راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان سرعت گرفته است.

عباسی گفت: کنارهم قرار گرفتن مراکز علمی و فناوری و دانشگاهی و تعامل این مراکز با صندوق‌ها و مراکز رشد به توسعه و تکمیل اکوسیسم نوآوری و کارآفرینی استان کمک می‌کند.

عزیز اله حبیبی رییس دانشگاه خوارزمی نیز در این مراسم گفت: یکی از موضوعات مهم برای توسعه کشور ارتباط صنعت و دانشگاه است و در این راستا همکاری دانشگاه خوارزمی ، مرکز رشد و نوآوری این دانشگاه و پارک علم و فناوری البرز می‌تواند به بسیاری از نیازها ازجمله نیازهای فناورانه صنایع و جامعه کمک کند.

وی افزود: باید به طبقه‌بندی‌ها در امر توسعه پژوهش در دانشگاه باهدف رفع نیازها توجه کنیم، برخی از پژوهش‌ها بنیادی، برخی توسعه‌ای و برخی کاربردی و فناورانه هستند.

حبیبی گفت: اکنون بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات علمی و پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری  در راستای نیازهای کشور مساله محور و ما موریت گرا شده‌اند و این اتفاق خوبی است.

وی بیان داشت: در حال حاضر باید به نیازهای صنایع پاسخ بدهیم چراکه توان و ظرفیت خوبی در این زمینه‌ها داریم. این موضوع باوجود هزاران دانشجو و دانش‌آموخته تحصیلات تکمیلی امکان پذیر است و می‌توان رساله‌ها و پایان‌نامه هارا به این سمت سوق داد.
رییس دانشگاه خوارزمی بر چالش‌های موجود در توسعه علمی و استفاده از فناوران و پژوهشگران اشاره کرد و گفت: همه مسوولان باید برای حمایت از جامعه علمی تلاش کنند و برای مبارزه با فسادهای سازمان‌یافته که بعضا در کشور وجود دارد همت کنند تا بتوان برای اهداف و ماموریت‌هایی که نظام در این راستا حرکت می‌کند و دغدغه دارد جامه عمل پوشید.
وی با اشاره به موضوع مهم مهارت‌آموزی گفت: موضوع مهارت‌آموزی یکی از موضوعاتی است که دانشگاه توجه ویژه‌ای به آن دارد و تلاش می‌کنیم برای توسعه مهارت‌آموزی و اشتغال پذیری دانشجویان و دانش‌آموختگان آن را توسعه بدهیم.
 عزیزی به همکاری خوب دانشگاه خوارزمی و مرکز رشد نوآوری این دانشگاه و پارک علم و فناوری البرز اشاره کرد و گفت: امضای تفاهم‌نامه مرکز رشد نوآوری دانشگاه با پارک علم و فناوری استان نیز علاوه برافزایش هسته‌ها و شرکت‌های فناور دانشگاه، روند تجاری‌سازی و رفع نیازهای صنایع استان را سرعت خواهد بخشید.
وی بر تشکیل کمیته اجرایی مشترک در اسرع وقت اشاره کرد و گفت: امیدواریم باکار و تلاش جهادی بتوانیم به چالش‌ها و کمبودها غلبه کنیم و همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها را برای توسعه همکاری‌ها در راستای تجاری‌سازی، استفاده از اساتید، دانشجویان و هسته‌های فناور فراهم کنیم.

پارک علم و فناوری البرز و دانشگاه خوارزمی در راستای بهره‌مندی شرکت‌ها و هسته‌های مرکز رشد و نوآوری دانشگاه خوارزمی  از خدمات و امکانات پارک علم و فناوری البرز تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …