پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

فرمانده سپاه البرز: جنگ دشمن به قلمرو ذهن ها و اندیشه ها رسیده است

سردار سرتیپ دوم پاسدار «علیرضا حیدرنیا» روز سه شنبه در بازدید از سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز البرز به ارتباط و همدلی بین سپاه و بسیج با اصحاب رسانه تاکید و بیان داشت: در این جنگ شناختی و ادارکی که دشمن شروع کرده و هجمه سنگینی علیه مردم به خصوص نسل جوان دارد باید اقدامات متنوعی انجام دهیم که با کارهای روزمره نمی توان جوابگوی هجمه و آتش سنگین دشمن باشیم.

وی با بیان اینکه مقابله با این هجمه سنگین دشمن چند راه دارد، افزود: باید فعالیت ها به سمت حرکت های جهادی پیش برود تا بتوانیم شبانه روز با دشمن مقابله کنیم.

وی اظهار داشت: در حرکت های جهادی در نقاطی خلاءهایی داشتیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی به جهاد عظیم تبیین به درستی اشاره کردند.

اصحاب رسانه لبه جلویی منطقه عملیاتی جنگ روانی دشمن هستند

حیدرنیا با بیان اینکه اصحاب رسانه لبه جلویی منطقه عملیات جنگ روانی دشمن است، گفت: همه ما در این نبرد نابرابر غول های رسانه ای که روز به روز خوراک در شبکه های مجازی می دهد و دشمن از این فضا به نفع خود استفاده می کند، باید خود را آماده و مجهز برای مقابله با آن کنیم.

وی با اشاره به اینکه کشور ما در جنگ سخت در مقابل دشمن و همچنین قدرت بازدارندگی موفق بود، افزود: آمریکا بداند اگر حماقتی کند موشک هایمان بر سرش می ریزد و در حوزه نیمه سخت نیز نظام توانست به خوبی اغتشاشات و بحران های مختلف را مدیریت کند ولی در جنگ نرم دشمن به شدت علیه ما عمل می کند.

فرمانده سپاه استان البرز تصریح کرد:‌ در جنگ سخت دوران دفاع مقدس توانستیم با رشادت های رزمندگان، صدام ملعون را شکست دهیم و همچنین در مقابله شجره ملعونه داعش، جبهه ای واحد تشکیل دادیم ولی در حوزه جنگ نرم خلائی وجود دارد که به دلیل عدم وجود جبهه واحد در این بخش است.

حیدرنیا وظیفه اصحاب رسانه را در جبهه نرم، حساس و مهم برشمرد و گفت: علیرغم اینکه در حوزه جنگ نرم اقدامات زیادی داشته ایم ولی دشمن از این خلاءها در بین رده های مختلف استفاده کرده و ضربه خود را می زند.

وی با بیان اینکه دشمن یک لحظه از دشمنی خود دست برنمی دارد، افزود: اگر از این موضوع غلفت کنیم، اشتباه کرده ایم زیرا آن ها حتی یک موضوع کوچک حاشیه ای را به تیتر شماره یک کشور ما تبدیل می کنند در حالیکه اینگونه نیست.

کرونا مدیریت بحران تمام کشورها را در یک ترازو و میزان واحد سنجید

فرمانده سپاه استان البرز به شیوع ویروس منحوس کرونا در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: کرونا بلیه ای است که برای نخستین بار مدیریت بحران تمام کشورها را در طول تاریخ در یک ترازو و میزان واحد سنجید.

وی با بیان اینکه در کشور ما فقط در یک یا دو هفته اول شیوع بیماری کووید 19 با بحران روبرو شدیم، افزود: پس از آن با یک مدیریت واحد در سراسر کشور به خصوص سپاه و بسیج در اینجا به خوبی ساختاربندی کرد و وارد عمل شدند به طوریکه اقدامات مختلفی در حوزه بیماریابی، واکسیناسیون، ضدعفونی، رسیدگی به بیماران، کمک های مومنانه داشت.

وی اظهار داشت: حتی درگذشتگان از این بیماری با آبرو در کشور ما دفن شدند و هیچ فوتی بدون حتی غسل دفن نشد ولی در کشورهای دیگر اینگونه نبود ولی این اقدام بسیار پسندیده مردم و نه تنها بسیج و سپاه چه میزان نمایش داده شد؟

حیدرنیا با بیان اینکه آمار فوتی های ناشی از کرونا در کشور ما بسیار کمتر از کشورهای دیگر است، گفت: در یک بازه زمانی کوتاه توانستیم با کمک بسیج مردم را واکسینه کرده و از بروز بحران های بعدی جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد که از این پیک ششم نیز به خوبی عبور خواهیم کرد و این در حالی است که تمام دنیا درگیر این موضوع هستند ولی در کشور ما به خوبی مدیریت می شود زیرا مردم و بسیج خوبی داریم.

در حوزه جنگ شناختی باید به خوبی عمل کنیم

فرمانده سپاه استان البرز در ادامه با تاکید بر اینکه بایستی در حوزه جنگ شناختی و ادارکی نیز به خوبی عمل کنیم و جای کار زیاد است، گفت: اگر تمام توان خود را در حوزه رسانه متمرکز کنیم قدرت به مراتب بیشتری از دشمنی دشمنان و توان آن ها خواهیم داشت.

وی افزود: دشمن در دفاع مقدس نتوانست ما را شکست دهد و از این جنگ نیز به خوبی عبور کرده و پیروز خواهیم شد.

حیدرنیا با بیان اینکه البرز استانی بسیار توانمند است که نیاز به هم افزایی در حوزه های مختلف دارد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می فرمایند «من به آینده خوش بین هستم» و در اینجا نیز ما سربازان انقلاب حق نداریم ناامید باشیم.

وی یادآور شد که در سپاه استان البرز قرارگاه جنگ نرم فعال است که ذیل این قرارگاه کارگروه های مختلف فعالیت می کنند به طوریکه در سپاه البرز از شعار هم افزایی استفاده می کنیم.

رییس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز البرز نیز در این دیدار گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از دوران دفاع مقدس رویکرد جدیدی را پیش گرفت و به مرکز ثقل کارکردهای اجتماعی نظام تبدیل شد.

اکبر بهاروند افزود: با ویژگی های مویرگی که در حوزه بسیج به عنوان شریان اصلی کارکردهای اجتماعی در سپاه پاسداران وجود دارد، این نهاد ارزشی می تواند دغدغه های بسیار زیادی را در کشور رفع کند.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های اخیر به موارد متعددی درباره تهاجم دشمن اشاره داشته اند، اظهار داشت:‌  امروز مقام معظم رهبری بحث جنگ ترکیبی را بیان فرمودند که مرکز ثقل اقدامات آن در حوزه سایبری و جبهه رسانه است.
بهاروند جنگ ترکیبی را حاوی ابعاد گوناگونی از جمله در حوزه نظامی دانست و افزود: ولی در حوزه رسانه دشمن سعی می کند راهبردها و اهداف مخرب خود را در مویرگ های فکری جامعه تبلیغ و تزریق کند.
وی بیان داشت: رفع دغدغه مقام معظم رهبری امروز نیازمند یک کارکرد جهادی است و “جهاد عظیم تبیین” به عنوان محور عملیاتی باید در راس اهداف همه بخش های نظامی اسلامی در مقابله با این “جنگ ترکیبی” دشمن است.
وی اضافه کرد: راه اندازی قرارگاههای جهاد تبیین با شعار وحدت همگانی ، اقدام ملموس و میدانی بخش های مختلف ارکان نظام، تولید محتوای عملکردی قابل دفاع توسط مسوولان جهت ارایه به جامعه رسانه ای برای تبیین و تبلیغ خدمات نظام اسلامی و نیز تقویت سواد رسانه ای مسوولان از جمله محورهایی است که در جهاد تبیین ضروری به نظر می رسد.
 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …