پنجشنبه , 9 فروردین 1403

معاون بنیاد شهیدکشور : جنگ ما با تهاجم فرهنگی ادامه دارد

سردار یعقوب سلیمانی روز پنجشنبه در همایش «نویسندگان نوقلم» که به منظور آیین افتتاحیه اردوی آموزشی و فرهنگی «شهید آوینی» دراردوگاه ایثار کردان شهرستان ساوجبلاع  استان البرزبرگزار شد،افزود: دفاع ما ادامه دارد، دفاعی که تجلی گاه حقانیت نظام و یکی از قله های رفیع تاریخ انقلاب اسلامی است، دفاع مقدسی که آیات آسمانی روی زمین است.

وی اظهار داشت: امروز از گنجینه معنوی انقلاب اسلامی که درواقع مقام معظم رهبری مدظله العالی هم به آن اشاره فرمودند هرچه  استخراج شود مطلب و حرف نو دارد. 
سلیمانی  افزود: ما در انشا، استخراج و ترویج این گنج خلل داریم و بایستی بسترسازی و زیرساخت های آن فراهم شود و یک جامعیتی پیدا کند که  و بتوانند قلم بزنند.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه قدمگاه و مقتل شهید اهل قلم «شهید آوینی» را همواره پناهگاه و مرجعی برای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت دانست و تصریح کرد: بیشتر قریب به اتفاق زایران مناطق عملیاتی و زایران راهیان نور با حضور در محل مجاهدت، فداکاری، ایثارگری و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان و رزمندگان ما در مناطق عملیاتی، زمانی که به مقتلگاه و یادمان شهید آوینی رجوع می کنند متفاوت برمیگردند.
سلیمانی گفت: دشمنان اسلام و انقلاب همگام شده و تهیج عملی و عمومی شدند و همه ظرفیت ها را در راستای خدشه وارد کردن به اندیشه امامین انقلاب و اندیشه و ارزش های دفاع مقدس به کار گرفته اند.

وی افزود: بستر و زیرساختی که می تواند برای تقابل با تهاجم، هجوم و هجمه فرهنگی ایستادگی و مقاومت کند، عزیزانی هستند که باید در این بستر آموزش ببینند و فضای مناسبی ایجاد کنند، عزیزانی که باید قلم بزنند، اندیشه و تفکرکنند و مطالب را با نگاه های مختلف رقم بزنند. 
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با قدردانی از تمامی عوامل اجرایی این کارگاه آموزشی گفت: ما ایثارهای متفاوتی را در عرصه های مختلف داریم که باید قلم زده بشوند و ترکیب و تلفیق شوند.

معاون بنیاد شهیدکشور : جنگ ما با تهاجم فرهنگی ادامه دارد

سلیمانی  خاطرنشان کرد: ما اگر شهید فهمیده ها، بهنام محمدی ها و شهیده کرجوها را در دوران دفاع مقدس داشتیم امروز هم در تداوم همان حرکت شهید علی لندی ها را داریم که به نوعی تداعی گر و ادامه و استمرار همان حرکت هستند.
وی افزود: خاطره نگاری و خاطره شفاهی والدین شهدا، همسران شهدا و جانبازان همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری مدظله العالی است.
گفتنی است در این برنامه ضمن خاطره گویی تعدادی از یادگاران دوران دفاع مقدس ، از سرکار خانم «می خوش» مترجم کتاب زیر درخت کاج، راوی دوران دفاع مقدس آقای «رضا افشارنژاد» و دبیر علمی همایش آقای «رحیم مخدومی» تجلیل به عمل آمد.

اردوی آموزشی و فرهنگی شهید آوینی از چهارشنبه ۲۸ مهرماه با حضور ۴۴ نویسنده نوقلم از استان های  تهران،  قزوین، قم، مازندران، گیلان و البرز در 2 بخش خاطره نویسی و داستان نویسی با تدریس اساتید برجسته کشوری به همت اداره اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران به میزبانی استان البرزدر دهکده آرامش اردوگاه ایثار کردان کرج برگزار و تا جمعه ۳۰ مهرماه نیز ادامه دارد.

همایش نویسندگان نوقلم صبح امروز ۲۹ مهرماه با حضور خانواده های معظم شهدای مدافع حرم، نویسندگان، جمعی از یادگاران دوران دفاع مقدس، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید مستجاد حسینی مدیرکل ورزش و اردویی و رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران، سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و دیگر مسوولان در سالن شهید چمران دهکده آرامش اردوگاه فرهنگی و ورزشی ایثار واقع در کردان استان البرز برگزار شد.

 در پایان  این همایش  از ترجمه کتاب «زیر درخت کاج» نوشته «معصومه رامهرمزی»، به زبان انگلیسی که به تازگی توسط سرکار خانم «می خوش» ترجمه شده و کتاب «پلاک ۷۸» نوشته «مصطفی محمدی» رونمایی شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …