شنبه , 15 اردیبهشت 1403

امام جمعه کرج: محرومیت زدایی بدون مدیریت جهادی به ثمر نمی رسد

به گزارش روز سه شنبه  روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، آیت الله حسینی همدانی  در آستانه پنجم آذرماه روز تشکیل  بسیج مستضعفان به‌ فرمان امام خمینی (ره) در نشست با فرماندهان سپاه و بسیج استان البرز  با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) با  تیزبینی که داشتند بسیج را در آن مقطع تاریخی پایه‌گذاری کردند، اظهار امیدواری کرد که آثار و برکات این شجره طیبه که از اول خلقت شروع شد تا قیام قیامت باقی بماند.

وی با تأکید بر اینکه تفکر بسیجی فقط مربوط به انقلاب نیست، اظهار داشت: این تفکر که از ابتدای خلقت بشریت وجود داشت بانام «بسیج» توسط امام رضوان‌الله احیا شد.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه معلم و پدر بسیج در عصر حاضر امام رحمه‌الله علیه است، تصریح کرد: تفکر بسیجی برگرفته از ارزش‌های عالی اسلام و انقلاب است و در هر مکان و زمانی به وظیفه خود عمل کرده است.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: مجموعه ای که می‌تواند مفاد بیانیه را محقق و به آن شکل دهد به طور نیروی بسیج است.

وی با تأکید بر اینکه تفکر و فرهنگ بسیج یک تشکل الهی است، گفت: برکت این تفکرِ شجره طیبه توانسته مقاومت و مسایل مربوط به آن را در سراسر دنیا مدیریت کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه ضمن بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با نیروی مقاومت بسیج، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند «تفکر بسیجی همان تفکر مقاومت همه‌جانبه در همه عرصه‌هاست چراکه بسیج حرکتی مردمی برای مردم و از همه‌ی قشرهای مردم است».

امام جمعه کرج: محرومیت زدایی بدون مدیریت جهادی به ثمر نمی رسد

ردپای تفکر بسیجی در قلب اروپا دیده می شود

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه تفکر بسیجی زمان و مکان نمی‌شناسد، گفت: ردپای این تفکر و مقاومت علاوه بر تمام کشورهای اسلامی حتی در قلب اروپا و آمریکا نیز دیده می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه تفکر بسیجی جوش‌وخروش ایجاد و انقلاب درست می‌کند، تاکید کرد: این تفکر طاغوت را سرنگون و جنگ هشت‌ساله را با پیروزی به ثمر می رساند و  سازندگی را در کشور به عهده می‌گیرد و با محرومیت‌زدایی، آبادانی را توسعه می‌دهد و از مسیر خودش منحرف نمی‌شود.

وی در ادامه به بیان شاخصه‌های تفکر بسیجی از نگاه رهبر معظم انقلاب پرداخت و یادآور شد: یکی از علل مانایی تفکر بسیجی «داشتن منظومه فکری مستحکم، اعتقادی، ایمانی و علمی در ابعاد مختلف» است.

وی در ادامه «پیروی از مکتب بزرگ عاشورا و فرهنگ انسان‌ساز شهادت و ایثار» را یکی دیگر از رازهای ماندگاری تفکر بسیجی برشمرد و گفت: اگر فرهنگ عاشورا را از بسیج بگیریم چیزی از آن باقی نخواهد ماند.

امام‌جمعه کرج «برخوردار بودن از اخلاق اسلامی» را سومین علت ماندگاری تفکر بسیجی عنوان کرد و اظهار داشت: صدق، صفا، حلم، بردباری، پاک‌دامنی، پاک دستی، وفاداری، ایثار، شجاعت و مواسات ازجمله این ویژگی ها است.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه «بصیرت و روشن‌بینی سیاسی و شناخت عمیق دوست و دشمن» از دیگر علل پایداری تفکر بسیجی است و گفت: «علو همت» نیز از پنجمین علل دوام این تفکر است.

وی در ادامه «توکل به خدا» را به‌عنوان یکی دیگر از علل بقاء تفکر بسیجی برشمرد و افزود: توکل به معنای واگذاری امور به خداوند متعال نیست بلکه به این معناست که ما خداوند را به جهت حکیم، علیم و قادر بودن تکیه‌گاه خود قرار می‌دهیم و به او اعتماد می‌کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی «استکبارستیزی و عدم سستی در مبارزه با آن و جلوگیری از اشتباه درحرکت» و «حضور به‌موقع، مؤثر و مهربانانه در عرصه‌های موردنیاز مردم به‌ویژه محرومین» را از دیگر علل مداومت تفکر بسیجی دانست.

وی «مسئولیت‌پذیری آگاهانه» و «پیشتاز بودن در مسایل موردنیاز» را دو علت دیگر از ثبات تفکر بسیجی عنوان کرد و گفت: بسیج طی سال‌های بعد از انقلاب در همه عرصه‌های موردنیاز اعم از سازندگی، فرهنگی، پژوهشی و امثال‌ذلک پیشتاز بوده است.

رییس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز از «عدم وابستگی به جناح‌های سیاسی» و «ترویج تفکر انقلابی» به‌عنوان عامل‌های دیگر مانایی تفکر بسیجی نام برد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه جامعه از تفکر بسیجی به‌عنوان یک ارزش توقعات و انتظاراتی دارند، گفت: بسیجی باید اهل سیاست باشد ولی سیاست‌باز و سیاست زده نباشد.

وی بابیان اینکه بسیجی مجاهد است اما بی‌انضباط و افراطی نیست، گفت: بسیجی معتدل است و افراط ندارد.

امام جمعه کرج: محرومیت زدایی بدون مدیریت جهادی به ثمر نمی رسد

بسیجی متحجر نیست

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه بسیجی متدین و متعبد است ولی متحجر و خرافی نیست، خاطرنشان ساخت: متأسفانه برخی به اسم تعبد و دین‌داری در دام تحجر می‌افتند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه بسیجی اهل جذب است اما اهل تساهل در اصول نیست، گفت: بسیجی در مسائل و اصول تساهلی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه بسیجی طرفدار علم است اما علم‌زده نیست، گفت: بسیجی متخلق به اخلاق اسلامی است اما ریاکار نیست.

رییس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز با تأکید بر اینکه بسیجی آبادگر دنیا است اما اهل دنیا نیست، گفت: بسیجی هیچ وابستگی به دنیا ندارد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه بسیجی غیور و پاسدار خطوط و فاصل بین حق و باطل است، گفت: همه باید تلاش کنیم تا این جایگاه را از دست ندهیم و مرتب باید در رشد این جایگاه تلاش کنیم.

امام‌جمعه کرج در ادامه افزود: کارآفرینی خلاقانه، افزایش تولید ناخالص ملی، ترویج اقتصاد مردم‌گرا، افزایش سرانه تولید به‌خصوص در روستا و تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها ازجمله راهکاری محرومیت‌زدایی است.

آیت‌الله حسینی همدان با تأکید بر اینکه تفکر بسیجی باید مدیریت فرهنگ را دست گیرد، گفت: در چله دوم انقلاب اغلب موضوعات فرهنگی است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه دشمن درصدد از بین بردن تفکر بسیجی است، بیان داشت: عمده موفقیت بسیج در طی سال‌های بعد از انقلاب این بوده است که دست او در دست ولی است و خط و مسیر او ولی مشخص می‌کند لذا هجمه‌های دشمنان اثری ندارد و او به مقصد خود خواهد رسید.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …