شنبه , 15 اردیبهشت 1403

اعضای هیات مدیره جدید مجمع خیرین مدرسه ساز البرز انتخاب شدند

به گزارش ایرنا، دراین انتخابات که روز سه شنبه در ساختمان جدید مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز در کرج برگزارشد، دکتر محمدرضا اسپرورین به عنوان رییس هیات مدیره و حسن مهرانی به عنوان مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز با کسب اکثریت آراء انتخاب شدند.

دراین انتخابات مجید کرمی نایب رییس، مهدی مهرپویا  نایب رییس دوم و پل خوابی به عنوان خزانه دار مجمع انتخاب شدند.

اعضای هیات مدیره ضمن تقدیر از زحمات حسن مهرانی در دوره های قبل ، با رای قاطع ، وی مجدد به عنوان مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز انتخاب شد.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز البرز در این نشست گفت:  کارنامه موفق خیرین مدرسه ساز در این استان نشان از همت والای آنان در امر مقدس مدرسه سازی دارد که ستودنی است.

محمد رضا اسپرورین افزود: یکی از مهم‌ترین  نیازهای کشور از جمله البرز، زیرساخت‌ها و امکانات آموزشی است که این مهم دراین استان محسوس‌تر است زیرا  البرز بیشترین مدارس ۲ نوبته و تراکم بالای دانش‌آموزی را در کشور دارد.

وی بیان داشت: در 2 دهه گذشته متناسب با افزایش تعداد دانش آموزان در البرز که ناشی از مهاجرت پذیری است ، کلاس درس به فضاهای آموزشی استان افزوده نشده است.

وی تصریح کرد: البرزاز نظرسرانه فضای آموزشی حتی از استان سیستان و بلوجستان پایین‌تر است و حدود ۴۰ درصد از فضاهای آموزشی آن نیز فرسوده است.

وی خاطرنشان کرد: اگرحضورخیرین دراین میدان خدمت کم رنگ بود، شاهد مدارس چند شیفته در استان البرز می شدیم.

رییس  مجمع خیرین مدرسه ساز البرز ادامه داد: اکنون مهمترین مشکل خیرین مدرسه ساز در استان البرز را برای ساخت مدرسه نبود زمین تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: در استان البرز شهرک های مسکونی زیادی وجود دارد که فاقد فضای آموزشی هستند.

اسپرورین اظهارداشت: خیرین مدرسه سازبرای ساخت کلاس های درس دراین استان ۲۱۰ میلیارد تومان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون به رغم مشکلات اقتصادی مجود در جامعه، اهدا کرده اند.

وی تاکید کرد: تعهد خیرین در سال گذشته ۶۷ میلیارد تومان بود در حالی که مشارکت بی نظیرآنها در این راه معنوی امسال شاهد رشد ۳۰۰ برابری آن هستیم.

میزبانی البرز

مدیرعامل مجمع خیرین استان البرز هم دراین نشست به برگزاری همایش سالانه روسای مجامع خیرین مدرسه ساز کشور در البرز اشاره کرد و گفت: البرز در دهم آذرماه جاری این میزبانی را بر عهده دارد.

 حسن مهرانی افزود: طی چند روز گذشته برنامه ریزی و هم اندیشی لازم برای برگزاری این برنامه کشوری با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان  البرز انجام شده است.

وی تصریح کرد: دراین همایش کشوری تصمیمات لازم در زمینه زیرساخت  فضاهای آموزشی، تجهیزات و طرح نیمه تمام آموزشی و نیازسنجی اعتبار برای استان ها گرفته می شود.

وی ترویج فرهنگ چند خیری درراستای هدایت خیرین برای ساخت هنرستان ها در استان ها و سبک سازی ساختمان های آموزشی را از دیگرمحورهای مورد بحث دراین همایش عنوان کرد.

مهرانی یادآورشد: همزمان با این برنامه کشوری ساختمان مجمع خیرین مدرسه ساز البرز نیز افتتاح می شود.

استان البرز ۳۷۲ خیر مدرسه ساز فعال و ۵۰۰ هزاردانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …