شنبه , 15 اردیبهشت 1403

اعزام ۴۰۰ جهادگر البرزی برای خدمت به بیماران کرونایی

محمدحسن خراسانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص انتشار فراخوان «اعزام» افزود: قرارگاه جهادی تبلیغی حضرت امیرالمومنین (ع)‌ پس از شیوع ویروس منحوس کرونا زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج تشکیل و آغاز به کار کرده است.

وی اظهار داشت: جهادگران این قرارگاه در پنج پیک شیوع کرونا خدمات زیادی به خصوص در بیمارستان ها ارایه کرده اند به طوریکه در پیک سوم کرونا یک هزار و ۲۰۰ نوبت شیفت جهادی و در پیک چهارم یک هزار و ۵۰۰ نوبت شیفت در بیمارستان ارایه خدمت داشته اند.

وی گفت: این جهادگران در بیمارستان ها علاوه بر کمک به کادر درمان، به بیماران نیز خدماتی همچون روحیه بخشی، کمک در انجام امور شخصی بیماران همچون غذا دادن،‌تعویض لباس و حمام کردن و مشاوره می کنند.

خراسانی مهمترین رکن در درمان بیماران کرونایی را روحیه دهی دانست و افزود: اگر بیماران کووید ۱۹ روحیه خود را به خوبی حفظ کنند روند این بیماری کند و متوقف می شود.

وی به خدمات ارایه شده در پیک های اول و دوم نیز اشاره کرد و تصریخ کرد: در پیک اول کرونا جهادگران این قرارگاه فقط به ضدعفونی بیمارستان ها می کردند به طوریکه روزانه ۲۰ نفر از این افراد به صورت شیفتی در بیمارستان کار ضدعفونی را انجام می دادند.

رییس قرارگاه جهادی تبلیغی امیرالمومنین (ع) استان البرز گفت: همچنین در پیک دوم کرونا نیز علاوه بر کار ضدعفونی بیمارستان ها و مراکز درمانی به کادر درمان نیز کمک می کردند ضمن اینکه در پیک دوم و سوم برای بیماران کرونایی آبمیوه تهیه می کردند.

وی به دیگر فعالیت های این قرارگاه جهادی اشاره کرد و افزود: این قرارگاه علاوه بر کمک به بیماران کرونایی و کادر درمان، فعالیت های فرهنگی تبلیغی در روستاها و مناطق محروم ارایه می دهد به طوریکه طبخ غذا، کلیشه نویسی، اجرای کاروان شادی و ارایه بسته های معیشتی از جمله این اقدامات می باشد.

در استان البرز بیش از یک هزار گروه جهادی فعال هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …