جمعه , 14 اردیبهشت 1403

از تامین کاغذ برای نشر کتاب و رسانه تا حل مشکل سوخت کامیون‌داران

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی، صنعتی، زیست محیطی و سیاسی پیگیری کردند که از جمله این گزارش ها می‌توان به “افزایش راندمان مصرف آب؛ نسخه طلایی در عبور آذربایجان غربی از خشکسالی“، “چشم‌انداز روشن تجارت خارجی خراسان رضوی“، “پالایش نفت بندرعباس نماد دانش با تکیه بر پژوهش های علمی“، “اصلاح قانون تنفس؛ دلسوزی برای جنگل یا منفعت طلبی “، “تنفس محور اردبیل گیلان با احداث تونل دوم حیران” و “راستی‌آزمایی و تضمین؛ کلیدواژه مشترک مسوولان ایران در مذاکرات وین” اشاره کرد.

گروه استانها نیز با انتشار گزارشی، جمع بندی از آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران را منتشر کرد که در مقدمه این گزارش آمده است: گر چه هنوز خبری از ورود اومیکرون به کشور نیست اما با توجه به اینکه میزان سرایت این سویه نسبت به سویه دلتا ۵۰۰ درصد بیشتر می باشد پس آنچه که می تواند از انتقال این ویروس به دیگران بکاهد واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.

این گروه همچنین در گزارشی با عنوان راستی‌آزمایی و تضمین؛کلیدواژه مشترک مسوولان ایران در مذاکرات وین به بررسی رهنمودهای مراجع تقلید، علما و فعالان سیاسی در این خصوص پرداخته است. ارائه تضمین در مذاکرات، راهبری هوشمندانه و تجربه از مذاکرات قبلی از جمله محورهای این مذاکرات است.

مرکز ایرنا در اراک هم به نقل از وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که “دامدار کارت” در هفته جاری رونمایی می‌شود. به گفته وی دامدار کارت برای رفع مشکل و تامین نهاده مورد نیاز دامداران از هفته جاری با سقف ۵۰۰، ۲۰۰ و ۱۰۰ میلیون ریال و  با سود ۱۱ درصد در اختیار دامداران مناطق روستایی قرار می‌گیرد.

معاون وزیر فرهنگ نیز در حاشیه مراسم رونمایی از دو کتاب شعر رضوی در مشهد تاکید کرد که مشکلی برای تامین کاغذ در کشور وجود ندارد. به گفته احمدوند طبق آمار ارایه شده از سوی گمرک به میزان مورد نیاز کاغذ وارد کشور شده و ۴۰ میلیون دلار نیز از سوی معاون اول رییس جمهوری به واردات آن برای حوزه فرهنگ اختصاص یافته است.

خبری هم به نقل از مشاور وزیر ارشاد توسط مرکز ایرنا در مشهد منتشر شد که وی از فعالان رسانه‌ خواسته بود در طراحی ساختار فرهنگی مشارکت کنند.

از مشهد همچنین خبر رسید سه هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد این شهر تحصیل می‌کنند. حدود ۸۰ درصد دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد را اتباع کشور افغانستان تشکیل داده‌اند و حدود ۲۰ درصد دیگر عراقی و شمار اندکی نیز تبعه کشورهای سوریه، لبنان، هند و پاکستان هستند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت نیز که درمراسم گرامیداشت روز پرستار در دانشگاه علوم پزشکی مشهد شرکت کرده است بر تقویت ارتباط کلامی در پرستاری تاکید کرد. به گفته وی پرستاری یک علم تخصصی و اختصاصی همراه با دانش فنی و به روز بودن معلومات پرستاران است که بر پایه این علم مراقبت از بیمار انجام می‌شود.

از تامین کاغذ برای نشر کتاب و رسانه تا حل مشکل سوخت کامیون‌داران

معاون وزیر ورزش هم که برای شرکت در آیین تودیع و معارفه مدیر کل جدید ورزش و جوانان خوزستان به این استان سفر کرده است بر ضرورت تعامل دیگر نهادها در راستای توسعه ورزش تاکید کرد. در خوزستان ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب یک هزار و ۲۰۰ باشگاه ورزشی فعالیت می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی نیز اعلام کرد که دریاچه ارومیه بزرگ‌ترین کانون گرد و غبار منطقه است. عباس نژاد یادآور شد که برای بررسی عمیق این موضوع با معیارهای کمی و کیفی، طرح مطالعاتی مشترک بین اداره کل حفاظت محیط زیست استان و دانشگاه تبریز در دست انجام است.

از تامین کاغذ برای نشر کتاب و رسانه تا حل مشکل سوخت کامیون‌داران

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم در گفت وگو با مرکز ایرنا در زنجان خواستار عملیاتی شدن فرامین رهبری درخصوص قانون تعرفه گذاری و توزیع عادلانه پزشک شد. خاتمی تاکید کرد که  باید دولت و مجلس در این راستا منسجم تر و سریعتر عمل کنند.

دفتر ایرنا در بندرعباس نیز در خبری اعلام کرد که ۲۰ میلیون تن انواع فرآورده‌ نفتی دربندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است. به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی این میزان در همسنجی با مدت مشابه آن در سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

از تامین کاغذ برای نشر کتاب و رسانه تا حل مشکل سوخت کامیون‌داران

مبادلات مرزی مزیت برجسته ایلام برای توسعه پایدار است. این عنوان خبری بود که مرکز ایرنا به نقل از استاندار ایلام منتشر کرد. وی که در نشست مشترک سفرا و سرکنسولگری های  ایران در کشورهای همسایه و استانداران استان های مرزی سخنرانی می‌کرد، دلیل این امر را وجود امنیت بالای سرمایه گذاری و دارا بودن منابع عظیم نفت و گاز این استان اعلام کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایذه نیز خبر داد که آتش بار دیگر در تالاب میانگران ایذه شعله‌ور شده است.  حوالی ظهر امروز – دوشنبه – این آتش سوزی در مقیاس کوچک از اراضی رخ داد و نیروهای محیط زیست برای خاموش کردن آن وارد عمل شدند.

از تامین کاغذ برای نشر کتاب و رسانه تا حل مشکل سوخت کامیون‌داران

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری استانداری گیلان هم در جلسه کار گروه تخصصی میز اوراسیا تاکید کرد که نبود جدیت در پشتیبانی از صادرات موجب حذف تجار ایرانی می شود. به گفته وی گزارش‌های رسیده از مشکلات صادرات به بازارهای اوراسیا و روسیه حاکی از عدم تحقق کامل اهداف صادراتی و بهره نبردن از ظرفیت‌ها و امتیازات این بازار و توافقنامه اوراسیا است.

مرکز ایرنا در اراک نیز به نقل از مدیرکل دفتر امور کودکان بهزیستی کشور در خبری اعلام کرد که ۶۵۰ مرکز شبه خانواده بهزیستی در کشور فعال است.  ۳۳ مرکز شبه‌ خانواده کشور ویژه نگهداری شیرخوارها است و نونهالان صفر تا سه سال در آن‌ها نگهداری می‌شوند.

نماینده ائتلاف زیست بوم استان مرکزی در گفت وگو با مرکز ایرنا در اراک گفت که مسائل زیست محیطی نیروگاه شازند با حضور وزیر نیرو در مجلس بررسی شد. ائتلاف زیست بوم متشکل از تعدادی از تشکل‌های پیگیر مبحث آلودگی هوا است.

از تامین کاغذ برای نشر کتاب و رسانه تا حل مشکل سوخت کامیون‌داران

همچنین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مرکز زاهدان خبر داد که باند قاچاق موادمخدر در شمال سیستان و بلوچستان متلاشی شده است. در بازرسی از خودروهای توقیفی مقدار ۴۹۵ کیلو و ۷۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک و هروئین کشف و ضبط شد.

معاون هماهنگی و توسعه موقوفات حرم عبدالعظیم (ع) از برگزاری پنجمین اجلاسیه آستان‌های مقدس خبر داد. این اجلاسیه با هدف هماهنگی و هم افزایی آستان های مقدس و بقاع متبرکه کشور در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، هنری و رسانه و تبلیغاتی جهت گسترش مفاهیم قرآنی و اسلامی برگزار می شود.

مرکز ایرنا در اهواز نیز به نقل از مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر گفت که ۳۰درصد تولیدات پتروشیمی کشور در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهرانجام می‌شود. به گفته وی این منطقه در توسعه اقتصادی کشور نقش تاثیرگذاری دارد.

این مرکز همچنین در گفت وگو با مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه خوزستان خبری با عنوان “مشکل سوخت کامیون داران خوزستانی ظرف۴۸ ساعت آینده حل می‌شود” منتشر کرد. وی حمله دوباره سایبری به سامانه سوخت هوشمند کشور را همانند آبان ماه گذشته رد کرد.

مرکز یاسوج نیز گزارشی تصویری از روند بازسازی مناطق زلزله زده سی سخت منتشر کرده است که می‌توانید این گزارش را اینجا ببینید.

 بر اساس آمار ارائه شده از مجموع یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده در مناطق زلزله زده سی سخت یک هزار واحد تکمیل و آماده بهره برداری شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …