جمعه , 14 اردیبهشت 1403

طرح پیشگیری از تکرار پایه در مدارس البرز آغاز شد

یونس جاوید نسب روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این طرح در راستای اجرای طرح پویش ملی  شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل درمدارس ابتدایی البرز عملیاتی شد.

وی به اهمیت برنامه انسداد مبادی بیسوادی طرح جهاد آموزشی – تربیتی به منظور شناسایی دانش آموزش در معرض افت تحصیلی، تکرار پایه و ترک تحصیل اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح با بهره مندی از ظرفیت معلمان علاقمند و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان البرز به مرحله اجرا درآمده است.

جاوید نسب بیان داشت: در قالب این طرح برای دانش‌آموزان ابتدایی شناسایی شده در یک هزار مدرسه استان البرز دوره آموزشی با همراهی ۲۹۰ نفر از معلمان جهادی سازماندهی شده است.

وی تصریح کرد: کلاس های آموزشی ویژه این طرح در روزهای دوشنبه و چهارشنبه در مدارس ابتدایی دولتی و غیردولتی استان البرز بدون دریافت هیچ هزینه ای برگزار می شود.

جاوید نسب با بیان اینکه دانش آموزان در طرح پیشگیری از تکرار پایه بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ ساعت براساس تشخیص معلمان زیرپوشش آموزش مفید قرار می گیرند،اضافه کرد: متاسفانه با توجه به شرایط کرونایی و برگزاری کلاس‌های درس به صورت مجازی تعدادی از دانش آموزان ابتدایی البرز دچار افت تحصیلی شدند که اجرای این طرح می تواند نقش موثری در یادگیری کیفی دانش آموزان داشته باشد.

وی ادامه داد: دانش آموزان به مدت ۱۰ هفته زیرپوشش آموزش جبرانی قرار می گیرند.

وی یادآورشد: در این مدت باقی مانده تا آغاز سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان درس‌های سال قبل مرور و رفع اشکال می گردد تا به نوعی افت تحصیلی دانش آموزان جبران شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: این طرح با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی اجرا می شود.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز ابتدایی دارد که بیش از نیمی از آن در مدارس ابتدایی تحصیل می کند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …