سه شنبه , 18 اردیبهشت 1403

ورود دستگاه قضایی برای حل مشکلات شهرک صنعتی اشتهارد

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دادگستری البرز در نشستی که جمعی از صنعتگران شهرک صنعتی اشتهارد با رییس کل دادگستری استان البرز داشتند ، مشکلات مختلف شهرک صنعتی اشتهارد مورد بررسی قرار گرفت .

در این نشست تعدادی از صنعتگران از پیگیری های رییس کل دادگستری استان برای حل مشکلات این واحد صنعتی و معافیت مالیاتی کارخانجات مستقر در این شهرستان قدردانی کردند اما گفتند که با موانع قرار داده شده توسط اداره کل مالیات استان این مشکل برطرف نشده است.
مشکل دیگر طرح شده در این نشست در خصوص قطعی مکرر برق و آب شهرک صنعتی اشتهارد بود که نمایندگان واحدهای صنعتی با بیان اینکه هرچند پیگیری این موضوعات ارتباطی با دادگستری ندارد اما به دلیل حل نشدن این مشکلات با وجود پیگیری های متعدد خواستار ورود دادگستری استان هستند و نسبت به عدم اتخاذ تدابیر لازم توسط شرکت شهرک های صنعتی استان و آنچه واگذاری های بی‌ضابطه نامیدند انتقاد کردند.
در این نشست حسین فاضلی هریکندی رییس کل دادگستری البرز با اشاره به اقدامات هدفمند دستگاه قضایی در حمایت از تولید به تبیین دیدگاه‌های مقام معظم رهبری و رسالت قوه قضائیه در این حوزه پرداخت و گفت: با وجود  اقدامات صورت گرفته در حمایت از تولید  در این سال‌ها آن چنان که می بایست در رفع موانع عمل نشده و به همین جهت رهبر معظم انقلاب بیش از ۱۰ سال است شعارهای سال را با مضامین اقتصادی انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم با استقرار دولت جدید این دغدغه‌ها با جدیت بیشتری پیگیری و مرتفع شود افزود:
 عمده وظایف دادگستری در حوزه رسیدگی به پرونده‌های قضایی، حل و فصل خصومت‌ها و دفاع از حقوق عامه است اما با این حال دادگستری کل استان از طریق ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کنار دستگاه اجرایی و متولی، حمایت حقوقی و قضایی از تولید و رفع موانع آن را پیگیری می کند.
وی در ادامه.  با اشاره به تشکیل ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ابلاغ آن برای اجرا در استان‌ها بیان داشت:در دادگستری استان این ستاد تشکیل شده و از طریق شوراهای مشورتی بلاواسطه و به صورت مستقیم از تولید کننده مشکلاتشان را جویا می شویم.
فاضلی هریکندی در ادامه در خصوص دغدغه‌های مطرح شده از قبیل قطعی آب و برق، حل نشدن معافیت مالیاتی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد و توسعه شهرک‌ها بدون توجه به زیرساخت‌ها، تصریح کرد: برخی از مشکلات مقطعی است ولی در مواردی نیز این موانع بلندمدت است که دولت باید برای حل آن‌ها چاره اندیشی کند تا ضمن راهکارهای کوتاه مدت، در آینده شاهد وجود این موانع پیش روی تولید کنندگان نباشیم.

وی در ادامه  از دبیر پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان خواست در اسرع وقت با تشکیل کارگروه‌های حمایت قضایی با حضور نمایندگان تولیدکنندگان، شرکت شهرک‌های صنعتی، دستگاه‌های خدمات‌رسان و دستگاه‌های مرتبط با مشکلات این موارد را بررسی کنند.
رییس کل دادگستری البرز گفت: خروجی کارگروه ها باید در نشست ستاد پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی  و با حضور بالاترین مقام اجرایی دستگاه های استانی پیگیری و راهکارهای عملیاتی کوتاه مدت و بلندمدت ارائه شود.
وی.  همچنین رییس دادگستری و دادستان اشتهارد را مامور کرد در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به برگزاری نشست با حضور مسوولان.  اجرایی و خدمات‌رسان شهرستانی برگزار و راهکارهای عملیاتی ارائه دهند.
بیش از ۲هزار واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد مشغول فعالیت هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …