جمعه , 14 اردیبهشت 1403

نقش بی بدیل استان البرز در هشت سال دفاع مقدس تبیین شود

علی کرمی روز یکشنبه در نشست خبری فرمانده سپاه استان البرز که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، افزود: استان البرز در دوران دفاع مقدس منطقه غرب استان تهران را شامل می شد  که در دوران دفاع مقدس پنجمین استان کشور به لحاظ خدمات رسانی به جبهه های جنگ بود.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس البرز سرداران زیادی را تقدیم کرده، اظهار داشت: پیش از شروع جنگ تحمیلی و در بحران های کردستان و تا پایان جنگ تحمیلی از این استان اعزام نیرو داشته ایم.

وی لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) را یکی از افتخاران استان البرز برشمرد و گفت: از نخستین روزهای آغاز جنگ تحمیلی به مناطق عملیاتی اعزام نیرو داشتیم به طوریکه در روز نهم مهرماه سال ۵۹ یک گروه ۵۰ نفره به سرپل ذهاب اعزام شدند تا از سقوط پادگان ابوذر در غرب کشور جلوگیری کنند.

کرمی با بیان اینکه نخستین شهید استان البرز در دوران دفاع مقدس را نیز در این منطقه داشتیم، افزود: اسناد زیادی از نقش مردم استان البرز در دوران دفاع مقدس و پشتیبانی جنگ جمع آوری شده که باید رسانه ای شود و به آگاهی مردم رسانده شود.

رییس حفظ آثار دفاع مقدس سپاه استان البرز بیان داشت: مردم البرز در پشتیبانی جنگ در سه موضوع فعالیت داشتند که یکی جمع آوری کمک های مردمی و ارسال آن ها به مناطق جنگی و پشتیبانی از مهاجران جنگ زده از جمله این فعالیت ها می باشد.

وی تصریح کرد:‌ بلافاصله یک ماه پس از شروع جنگ تحمیلی هزار نفر از جنگ زدگان خوزستان و کرمانشاه در البرز اسکان داده شدند.

کرمی گفت: همچنین بازسازی شهر شوش به مردم کرج سپرده شد به طوریکه پس از عملیات فتح المبین در کمتر از سه سال این شهر توسط کرجی ها بازسازی شد.

وی پادگان سازی را از دیگر فعالیت های پشتیبانی کرج عنوان کرد و افزود: ساخت پادگان شهید کلهر در جنوب کشور از جمله این اقدامات می باشد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …