یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

استاندار: البرز به سه هزار تخت بیمارستانی جدید نیاز دارد

مجتبی عبداللهی عصر سه شنبه  در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که با حضور سردار محمدحسین سپهر فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا کشور در سالن شهداری استانداری البرز برگزار شد،  اظهارداشت: از وزارت بهداشت و درمان و مسوولان کشوری انتظار داریم در بخش زیر ساخت های درمانی به این استان پرجمعیت کمک کنند.

وی افزود: بیش از ۱۰ سال  از تشکیل استان البرز می گذرد اما کارهاییکه  باید به سرانجام می رسیداتفاق نیافتاده است؛ البرز ۲ هزار تخت بیمارستانی دولتی و یک هزار تخت خصوصی دارد که طبق استاندارها باید این استان ۶ هزار تخت داشته باشد.

استاندار البرز گفت: در زمینه توسعه بیمارستان و تجهیزات درمانی استان البرز باید مورد حمایت جدی دولت قرار بگیرد. 

وی با اشاره به  اقدامات انجام گرفته برای مهار کرونا در استان البرز اعلام کرد: اکنون وضعیت کرونا در این استان پایدار و شکننده است که باید مراقبت ها بیشتر شود؛ از مدافعان سلامت  استان که طی این ۲ سال تلاش شبانه روزی و بی وقفه داشتند و متاسفانه تعدادی از آنان به شهادت  رسیدند  و از بسییجیان و  سپاه امام حسن (ع) البرز به خاطر پشتیبانی از مدافعان سلامت  تقدیر و تشکر می کنیم.

وی افزود: البرز به وضعیت پایداری کرونایی اما به شکننده رسیده  است و خیلی باید مراقبت کنیم که این وضعیت شکننده با چه اقدامات و سازوکاری حفظ و نگهداری شود؛ ما به پایان سال نزدیک می شویم و احتمال دارد که امیکرون در ایام عید گریبانگیر شود که باید دقت لازم را به خرج بدهیم.

عبداللهی گفت:  یک سری اقدامات در این زمینه به مدیران استانی بر می گردد که  اطلاع رسانی برای دز سوم واکسن از مهمترین کارها است ضمن آنکه تاکنون  ۱۵ درصد جمعیت البرز دز سوم  کرونا را دریافت کرده اند .

وی تاکید کرد که همه دست اندرکاران استان البرز به ویژه دانشگاه علوم پزشکی استان برای واکسیناسیون گسترده و عمومی  کرونا اقدام نمایند ضمن آنکه مردم رعایت پروتکل های بهداشتی مانند رعایت فاصله اجتماعی ، استفاده از ماسک و تزریق واکسن را اولویت قرار دهند.

استاندار البرز گفت : ابلاغ مستمر بخشنامه های ستاد ملی مقابله با کرونا در استان و آگاهی بخشی به مردم مهمترین اقدام برای پیشگیری از موج بعدی کرونا در استان است.

وی با بیان اینکه طی ۲ سال اخیر مردم در جریان شیوع کرونا روزهای سختی را پشت سر گذاشته اند ، افزود: باید با کار گسترده از بار مشکلات مردم بکاهیم .

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …