شنبه , 8 اردیبهشت 1403

نهال ملی ایثار به یاد شهدا در البرز غرس شد

به گزارش ایرنا، اجرای طرح غرس نهال با عنوان «نهال ایثار» با شعار «به یاد هر شهید یک درخت» به منظور گرامیداشت یاد و خاطره ۲۰۲ هزار شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مدافع حرم آغاز شد.

طرح ملی نهال ایثار توسط سازمان مجتمع های فرهنگی سیاحتی کوثر با هدف زنده نگه داشتن نام شهدا، اشتغالزایی و حمایت از سرمایه داخلی، زیباتر کردن محیط زیست واحدهای تحت پوشش برای ارایه خدمات مطلوب به جامعه هدف، دوستدار محیط زیست و باقیات صالحات اجرا می شود.

سازمان مجتمع های فرهنگی سیاحتی کوثر همزمان با آغاز این طرح ملی در مجتمع استان البرز، در واحدهای تحت پوشش سازمان همچون هتل سفیدکنار بندر انزلی، هتل ثامن مشهد مقدس، هتل آپارتمان کوثر رامسر، هتل شاهد قم، مجتمع فرهنگی گردشگری کوثر ملک شهر اصفهان و مجتمع فرهنگی گردشگری کوثر قوری گل بستان آباد به یاد شهدا نهال کاشته می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در این آیین گفت: یکی از اهداف اصلی کاشت نهال که در سراسر سال اجرا می شود و به صورت نمادین در هفته منابع طبیعی قوت می گیرد، جلوگیری از گسترش بیابان ها و جنگل کاری در مناطق مستعد می باشد.

«حامد فرضی» افزود: از ابتدای آبان ماه سال جاری تاکنون یک هزار و ۷۰۰ هکتار جنگل کاری در استان انجام شده که قسمتی از آن در بیابان ها بوده است.

وی اظهار داشت: تاکنون حدود یک میلیون اصله نهال توسط منابع طبیعی تولید و در اختیار شهرستان ها به صورت رایگان قرار گرفته با رویکرد اینکه اگر میزان درخت بیش از ۱۰۰ اصله باشد باید کارشناسان منابع طبیعی عرصه را برای تامین آب و مالکیت اراضی رصد کنند.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ هزار اصله نهال نیز توسط شهرداری توزیع شده، اضافه کرد: استاندار البرز در بازدید از دامنه های مشرف به کرج ما را مکلف کردند تا کاشت سه میلیون اصله نهال در استان هدفگذاری شود که در هفته منابع طبیعی هدفگذاری برای ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار اصله انجام شده است.

کاشت نهال در مجتمع فرهنگی گردشگری کوثر البرز در ۲۰۰ هکتار اجرا می شود.

مراسم طرح ملی نهال ایثار با حضور محمدعلی فقیه معاون فرهنگی آموزشی سازمان بنیاد شهید، استاندار البرز، مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز و جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران برگزار شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …