چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403

آغاز طرح نظارت و پایش زمستانی پلیس راه البرز

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، دستگاه‌های امدادی و خدماتی استان البرز با هدف پیشگیری از حوادث در جاده‌های پرترافیک استان، روز چهارشنبه طرح پایش و نظارت زمستانی خود را با استفاده از امکانات و تجهیزات هوشمند و خودرویی در قالب تمرین آمادگی آغاز کردند.

سرهنگ پیمان کرمی، رئیس پلیس راه البرز در این تمرین آمادگی گفت: تیم‌های گشت سیار، نامحسوس و پیاده پلیس راه و امدادگران هلال احمر، اورژانس و راهداران استان البرز پس از اجرای تمرین آمادگی، راهی محورهای ارتباطی این استان می‌شوند.

وی افزود: زمستان امسال تیم‌های پلیس نامحسوس با استقرار در تمام محورهای ارتباطی استان البرز وضعیت ترافیکی را رصد خواهند کرد ضمن آنکه از ظرفیت دوربین‌های هوشمند برای ثبت تخلفات رانندگی کمک گرفته می‌شود.

این مقام انتظامی گفت: تمام ظرفیت‌های لازم برای کاهش تصادف‌ها و ایمنی جاده‌ای مردم و مسافران در نظر گرفته شده و در اجرای این طرح ۹۰ تیم محسوس و نامحسوس فعال هستند.

رئیس پلیس راه البرز یادآور شد: ۱۵۰ فقره تصادف منجر به فوت طی سال جاری در جاده‌های البرز رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند کاهشی را نشان می‌دهد.

سرهنگ کرمی گفت: همچنین طی این مدت ۸۵ فقره تصادف منجر به جرح در راه‌های استان البرز رخ داد که ۱۰۵ نفر مصدوم شدند.

وی یادآور شد: با توجه برودت هوا و احتمال بارش باران و برف به ویژه در مناطق کوهستانی این استان، رانندگان و مسافران با تجهیزات کامل سفر کنند.

رئیس پلیس راه البرز گفت: اطمینان از سلامت فنی خودرو، همراه داشتن سوخت کافی از مهم‌ترین توصیه‌ها برای پیشگیری از مشکلات سفر است و رانندگان قبل سفر از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند تا سبب حوادث احتمالی نشود.

وی افزود: همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه‌های پلیس راه البرز به رانندگان است.

کرمی، افزایش انضباط ترافیکی، تسهیل در رفت و آمد وسایل نقلیه و روان سازی ترافیک، جلوگیری از انسداد جاده‌ها و ترافیک احتمالی، رسیدگی سریع به حوادث جاده‌ای و امدادرسانی به موقع به مسافران و در راه مانده از اهداف مهم اجرای طرح زمستانی در استان برشمرد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …