شنبه , 15 اردیبهشت 1403

راه اندازی بزرگ ترین کارخانه واکسن غرب آسیا و افتتاح ۹۷۵ پروژه آبخیزداری سر خط اخبار البرز

هفته گذشته ( چهاردهم تا بیستم اسفند ) رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و در سیاسی در استان البرز ثبت شد.

ابتدا از حوزه ورزش برای اخبار البرز در هفته ای که گذشت آغاز می کنیم و نخستین مطلب به نشست سالیانه مجمع هیات فوتبال این استان با حضور سرپرست فدراسیون فوتبال برمی گردد که «میرشاد ماجدی » سرپرست فدراسیون فوتبال در این نشست به صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به رقابت های جام جهانی اشاره کرده و عنوان کرده بوده که صعود تیم ملی فوتبال به رقابت های جام جهانی در شرایط تحریمی کار بسیار بزرگی بود؛ این در حالی است که بسیاری از کشورهای همسایه ما نتوانستند به این موفقیت دست یابند.

به دنبال بروز حاشیه هایی در دیدار تیم های فوتبال شهدای رزکان و شهدای بابلسر در ادامه رقابت های لیگ دسته ۲ فوتبال کشور حواشی ایجاد شد که «حمید کریمی»  مدیرعامل باشگاه فوتبال شهدای رزکان البرز در این رابطه در گفت وگو با ایرنا گفت: شروع کننده حواشی این بازی ما نبودیم و تمام تلاش مان بر این بود تا این بازی با کمترین مشکل و حاشیه ای به پایان برسد.

شهرداری فردیس مسموم کردن سگ های بلاصاحب را تکذیب کرد، این مطلب به نقل از «حسین روستایی» معاون خدمات شهری شهرداری فردیس استان البرز در واکنش به فیلم منتشر شده در خصوص مسموم کردن سگ های بلاصاحب و کشتن آنها مطرح و ضمن تکذیب کردن این حواشی گفت: فرآیند کاری شهرداری فردیس زنده گیری و عقیم سازی سگ های بلاصاحب است.

از دیگر اخبار به دنبال منتشر شدن در فضای مجازی شاهد آگاه رسانی مردم در این رابطه بودیم در خصوص فیش حقوقی شهردار کرج بود که در این رابطه فیش حقوق شهردار کرج برای شفاف سازی در اختیار رسانه ها قرار گرفت.

بر همین اساس در پی انتشار فیش حقوقی نجومی منتسب به شهردار کرج طی چند روز گذشته در فضای مجازی استان البرز شائبه هایی در بین کاربران ایجاد کرد که این امر سبب شد تا شهردار کرج به منظور شفاف سازی فیش حقوقی ۶ ماهه اخیر خود را در اختیار رسانه های استان قرار دهد.

در حوزه قضایی البرز در هفته ای که گذشت شاهد ۲ رویداد بسیار مهم بود یکی مربوط به صادر شدن احکام کلاهبرداری  شبکه ای خودرو در ساوجبلاغ بود که بر این اساس احکام مجرمان یک پرونده قضایی با قریب به یک هزار نفر شاکی از شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری ۲ شهرستان ساوجبلاغ در این استان صادر شد.

موضوع دیگر در این حوزه مربوط به ادامه آزاد سازی حریم رودخانه کرج و تخریب ویلا افراد حقیقی در حاشیه این رودخانه بود که حسین فاضلی هریکندی رییس کل دادگستری البرز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران با اشاره دستور صریح رییس قوه قضائیه در خصوص آزادی سازی حریم رودخانه ها و آبها اعلام کرد: ۴۴ هزار متر مربع از حریم رودخانه کرج تاکنون آزاد سازی و رفع تصرف شده است.

بیانیه گام دوم انقلاب چراغ راه چهل ساله دوم نظام اسلامی است این مطلب به نقل از آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج در رزمایش توانمندسازی منطق مشترک اعتلای بسیج ویژه فرمانده های رده های تابعه سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان عنوان شد.

وی در این نشست به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب نقشه و چراغ راه چهل ساله دوم نظام اسلامی است که به تنهایی قابل اجرا نیست .

 هفتاد و سومین نشست شورای مدیران معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با حضور «علیمراد اکبری» معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در البرز برگزار شد که اکبری در این مراسم گفت: سال ۱۴۰۰ علیرغم کمبود اعتبار برای طرحهای آب و خاک اقدامات و فعالیت‌های خوبی صورت گرفت.

 مردم را باید وارد عرصه جهاد تبیین کرد این مطلب نیز به نقل از  حجت الاسلام و المسلمین «محمدی قمی»  رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور  در آیین افتتاح مجموعه رسانه ای صدر در اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرزمطرح شد، وی در این نشست  عنوان کرد که  مردم را باید وارد عرصه جهاد تبیین کرد و در این بین از ظرفیت رسانه ها و فضای مجاز نیز غافل نبود.

یکی از رویدادهای مهم البرز در هفته ای که گذشت مربوط به آیین کاشت نهال در شهرک دارویی برکت  شهرستان ساوجبلاغ و افتتاح همزمان ۹۷۵ طرح آبخیزداری سراسر کشور با میزبانی البرز با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی بود که در این بخش به برخی از رویدادهای صورت گرفته در این آیین خواهیم پرداخت.

وزیر جهاد کشاورزی در این آیین با اشاره به اینکه کاشت چند میلیون اصله نهال طی سال با توجه به شرایط موجود در کشور ناچیز است،گفت: نهضت کاشت یک میلیارد اصله نهال در سال باید کشور راه اندازی شود.

«محمدحسن نامی» رییس سازمان مدیریت بحران کشور از دیگر سخنرانان این مراسم بود وی در بخشی از سخنان خودبه اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: بر همین اساس باید چهار درصد بودجه مقابله با بحران های طبیعی و سوانح انسان ساخت به توسعه فضاهای سبز کشور اختصاص یابد.

کشت گیاهان دارویی در شهرک دارویی برکت گسترش می یابد این خیر نیز در ادامه این مراسم به نقل از «عارف نوروزی» سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مطرح شد، وی در این رابطه گفت: یکی از برنامه های این ستاد در شهرک دارویی برکت گسترش کشت گیاهان دارویی به منظور تامین نیاز داخلی و توسعه تولید است.

«مسعود منصور» معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری با اشاره به وجود ۴۰ هزار رشته قنات در کشور گفت: از این تعداد حدود یک سوم در معرض کم آبی و خشکسالی قرار دارند.

 نرخ بیکاری البرز ۸.۳ درصد است این مطلب نیز به نقل از  «مجتبی عبداللهی» استاندار البرز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان البرز و ائمه جمعه این استان بیان شد وی در این نشست عنوان کرد: اوایل امسال نرخ بیکاری استان ۱۱.۴ درصد بوده که اکنون به ۸.۳ درصد رسیده و درصدد هستیم این رقم را به هفت درصد برسانیم.

پنج هزار البرزی راهی جشن منتظران ظهور در قم می شوند، این مطلب نیز به نقل از«حمزه قزلباش» مدیر جوانان عاشورایی هیأت رزمندگان استان البرز منتشر شد، به گفته قزلباش به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(علیه السلام) پنج هزار البرزی در قالب کاروان منتظران ظهور به شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران اعزام می‌شوند.

فرماندار اشتهارد منصوب شد،  انتصاب فرماندار شهرستان اشتهارد نیز از دیگر اخبار هفته گذشته بود بر همین اساس طی حکمی از سوی وزیر کشور “ابراهیم کردلو” به عنوان فرماندار  این شهرستان  در استان البرز منصوب شد

در حوزه شیوع ویروس کرونا نیز آمارها نشان از کاهش تعداد فوتی و مبتلایان به این ویروس در استان البرز بودیم در حالی که این استان در هفته های گذشته شاهد ۲ رقمی شدن تعداد فوتی های ناشی از این ویروس در استان هستیم اما در هفته ای که گذشت تعداد مبتلایان و فوتی ها کاهش یافته که آمارها نشان از در حال گذر بودن البرز از پیک ششم کرونا هستیم.

به گفته کارشناسان یکی از مهم ترین راه حل ها برای مقابله با شیوع هر بیشتر این ویروس تزریق دز سوم واکسن است که در همین راستا واکسن های تولید داخل برای مقابله با این ویروس پیشنهاد شده است.

یکی از واکسن های موثر برای مقابله با این ویروس، واکسن کوو رازی پارس است که به نقل از  دکتر «رضا بنی هاشمی» مدیر تحقیق و توسعه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی این واکسن با افزایش ۱۸ برابری تولید آنتی بادی های بدن، ایمنی قابل توجهی برای مصرف کننده ایجاد می کند.  

همچنین به همین مناسبت در هفته ای که گذشت مرحله نهایی بزرگترین کارخانه واکسن غرب آسیا در البرز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شد، دکتر « بهرام عین اللهی» 

وزیر بهداشت در این مراسم با اشاره به الگو بودن مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در زمینه ساخت واکسن کرونا در شرایط تحریم گفت : امروز خودکفایی کشور در زمینه ساخت تمام داروها در اولویت قرار گرفته زیرا صنعت دارو و واکسن می تواند گره گشای صادرات باشد.

دکتر «عارف نوروزی » سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز در این مراسم گفت: با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان ، اکنون ظرفیت تولید سالانه حدود ۴۰۰ میلیون دز واکسن کووبرکت برای مهار کرونا در این مجموعه فراهم شده است.

و طبق روال هر هفته حسن ختام اخبار البرزی در هفته ای که گذشت به خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه کرج به امامت آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی اختصاص می یابد وی در بخشی از این خطبه ها به مذاکرات برجام اشاره و با بیان اینکه مردم به مذاکره کنندگان به عنوان منتخب رییس جمهور اعتماد دارند، گفت: منافع مردم در مذاکرات به جد مدنظر قرار گیرد.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …