جمعه , 7 اردیبهشت 1403

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: تلاش دشمن برای هجمه فرهنگی به ایران ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، بیژن نوباوه در مراسم روز فرهنگی هشتگرد که  شامگاه چهارشنبه در سالن 9 دی این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: ساوجبلاغ، شهر هشتگرد و تپه‌های ازبکی تاریخ کهنی دارد و جزو 5 آثار به جا مانده از نخستین تمدن بشری در تاریخ هستند و من نمونه ماکت ساخته شده از این آثار را در موزه آمریکا دیدم. 

وی با اشاره به اینکه امروز بیش از هر موضعی فرهنگ ما مورد تهاجم قرار می‌گیرد افزود: باید علت این تهاجم را پیدا کنیم و هر کدام از ما می‌توانیم نگهبان واقعی برای فرهنگ باشیم. 

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  فرهنگ  شامل مجموع آداب و رسوم و اندیشه‌ها است که می‌تواند انسان را به عنوان مشخصه معرفی کند بیان کرد: فرهنگ ما از چارقد بانوان تا گیوه مردان و اندیشه‌ای که مستقل است را شامل می‌شود.

نوباوه با بیان اینکه من در هیچ کجای دنیا احساس نکردم آنها قوی‌تر از ما هستند و این نشان از فرهنگ قوی ما دارد، تصریح کرد: در تپه‌های سیلک کاشان تاریخ 7 هزار ساله تمدن وجود دارد و تمدن یعنی زندگی بشر و در همین سیلک کاشان آثاری وجود دارد که نشان از تمدن قدیمی ما دارد و در این تاریخ عنوان تمدن فرد وجود خارجی نداشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مورد فرهنگ و تاریخ غرب نیز اذعان داشت: تاریخی به نام تاریخ غرب نبوده و تمدن بشر در آسیا وجود دارد و تفاوتی که در تفکر ایرانی‌ها بوده باعث ایجاد فرهنگ و تمدن اصیل شده است. 

وی در مورد حضور اسلام در  ایران گفت: اسلام به هر کجا که رفته آنجا را اسلامیزه کرده و طبق صحبت‌های شهید مطهری که می‌گوید تنها جایی که اسلام آمده و نتوانسته اسلامیزه کرده ایران است و اسلام در ایران، ایرانیزه شده و تعداد تألیفاتی که به زبان عربی در ایران به نگارش درآمده  به اندازه تألیفات تمام کشورهای عربی است و ایرانی‌ها افرادی نبودند که به راحتی فرهنگ و ارزش خود را تغییر دهند و ایرانی‌ها اسلام را پذیرفتند و آن را همچون سلمان فارسی رشد دادند.

نوباوه سلمان را از نسل انسان‌های متمدن و متفکر دانست که برای اندیشه‌های تازه تلاش می‌کنند و افزود: امروز ما وارث چنین تمدنی هستیم که به راحتی دست خوش تغییرات نمی‌شود.

وی در زمینه صنایع دستی نیز اظهار داشت: هزاران حس نوستالژیک در صنایع دستی ما وجود دارد و اگر انسان نتواند هویت خود را به اثبات برساند انسان نیست و یکی از راه‌های به اثبات رساندن این هویت توجه به صنایع دستی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ خاطرنشان کرد: مهمترین مسئله امروز کشور فرهنگ است و این فرهنگ در اقتصاد موثر است و کم مصرف کردن انرژی و رانندگی صحیح همه ریشه در فرهنگ دارد و امروز به لطف فرهنگ تهدید نظامی نداریم.

وی با اشاره به برگزاری مراسم یادبود برای بناهای تاریخی اذعان داشت: وجود بنای ینگی امام اتفاقی نبوده و هزاران آثار سنتی و تاریخی در عراق، افغانستان و سوریه توسط داعش منهدم شدند و داعشی‌ها دستور داشتند هویت این مناطق را ازبین ببرند و ملتی که هویت و تاریخ ندارد ارزش ندارد. 

نوباوه بیان کرد: دشمنان به دنبال این هستند که فرهنگ ما را از ما بگیرند چرا که احساس خطر می کنند و یک آمریکایی هویت ندارد و آن چیزی که ما را حفظ می‌کند اهمیت دادن به همین داشته‌های خودمان است. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ایران را کشوری با تمدن اصیل خواند و گفت: در کشور ما هزاران هزار آثار ماندگار وجود دارد که نشان از فرهنگ ما است و نباید به فراموشی سپرده شوند و فقط شهر کاشان برای کل اروپا  کافی است.

وی در مورد بیانات رهبری در زمینه تهاجم فرهنگی نیز اظهار داشت: امروز نگاه ما به گونه‌ای دیگر تغییر پیدا کرده و رهبری بارها فرمودند تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی اما متأسفانه ما توجهی نکردیم و باید بدانیم که بزرگداشت فرهنگ یعنی بزرگداشت خود ما و باید نگاه به صنایع دستی تغییر کند و در هر منزلی این هنرهای دستی باید جای داشته باشند تا فرزندان ما نیز فرهنگ را حس کنند. 

نوباوه در زمینه ‌حجاب که یکی از شاخصه های فرهنگ است، تصریح کرد: زیبایی در حجاب وجود دارد و اگر این تفکر جا بیفتد که حجاب چه قدر ارزشمند است توانسته‌ایم فرهنگ مان را حفظ کنیم.

وی در مورد تپه‌های ازبکی نیز افزود: غربی‌ها می‌خواهند برای ماندگاری فرهنگ خود را نگه دارند و تپه ازبکی و ینگی امام چند خشت نیست و نشان از هویت ما دارد و امیدواریم روز به روز شاهد گسترش فرهنگ زیبای ایرانیان در بین خودمان و آیندگان باشیم.

انتهای پیام/ح

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …