یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

مرکز آموزش محیط زیست کشور فعالیت دوباره خود را در البرز آغاز کرد

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز دوشنبه در آیین گشایش دوباره  مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان کشور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نگاهشان به محیط زیست، گفت: بایستی محیط زیست به جایگاه مدنظر مقام معظم رهبری برسد.

«نور اله مرادی»  افزود: راه اندازی دوباره  این مرکز مطالبه عمومی فارغ التحصیلان، کارکنان و فعالان محیط زیستی است.

وی که به تازگی در این سمت مشغول فعالیت شده است، اظهار داشت: نگاه من بر خلاف نگاه تمدنی و مدرن است و نگاه درون زا به فرهنگ کشور است زیرا در فرهنگ کشور تا فعلی تحقق نیافته سخن گفتن از آن خیلی به صلاح نیست لذا بر خلاف وجوه فرهنگی مدرنیته که سخن گفتن را عامل برتری می داند من سکوت را عامل برتری و عمل گرایی می دانم.

مرادی با بیان اینکه این مرکز در طی دو سال گذشته تقریبا به یک مخروبه تبدیل شده بود ولی با همدلی همه سامان گرفت، گفت: کلمه حفاظت یک کلمه چند وجهی است که وجوه مختلف معنایی در آن نهفته است که یکی از آن ها آموزش است.

وی ابراز تاسف کرد که سازمانی با این عظمت فضای آموزشی و علمی نداشته باشد لذا عزم بر این شد که این مرکز راه اندازی شود و به روزهای رونق گذشته خود بازگردد.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: راه اندازی مجدد این مرکز با کار جهادی انجام شد و هیچ هزینه ای برای احیای این مجموعه بر روی دوش سازمان نگذاشتیم.

وی اظهار امیدواری کرد که با نگاه به خرد بوم شناسانه ایرانی بتوانیم فضا  و بستر خوبی برای محیط زیست فراهم کنیم و الگوهای تازه ای در حفظ محیط زیست و آموزش را با توجه به پتانسیل خلاقانه موجود در کشور به جهان صادر کنیم.

مرادی گفت: امیدواریم با برنامه ریزی و آموزش های ارایه شده هر ایرانی در روز یک فعل مثبت محیط زیستی انجام دهد و الگوی جهانیان باشد.

مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط بان کشور که در سالیان گذشته به دانشکده و سپس به دانشگاه محیط زیست کشور ارتقاء یافت، دوباره به دانشکده و سپس مرکز آموزش تنزل یافت و در سال ۱۳۹۸ با دستور مسوولان وقت منحل شد و کارکنان و اساتید این مرکز که بسیاری از آن پیشکسوتان عرصه محیط زیست بودند به سازمان حفاظت محیط زیست، دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی منتقل شدند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …