شنبه , 8 اردیبهشت 1403

زن از نگاه الگوی سوم منفعل و خانه نشین نیست

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه آقایی ظهر پنجشنبه در جمع همسران امامان محله استان البرز به تشریح الگوی سوم زن مسلمان پرداخت و گفت: برای نقش بانوان و زنان در سراسر دنیا تعاریف و تفاسیر بسیاری وجود دارد که همچنان جای بررسی و تحلیل دارد.

با اشاره به اینکه در غرب زن ابزاری برای اقناع جنسی مردان تلقی می‌شود، افزود: گستره جغرافیایی زنان در غرب ابزار در سطح اجتماع است.

در ادامه به نقش زنان از نگاه شرق اشاره کرد و یادآور شد: در نگاه شرقی نیز زن ابزاری برای تطمیع جنسی و جسمی مردان و رسیدن به خواسته‌های مردانه است منتها در گوشه‌ای از منزل و خانه نشینی.

مدیرکل امور بانوان استانداری البرز گفت: تفسیر زن از نگاه الگوی سوم که ریشه در اسلام دارد و تعبیر انقلابی شده است، برای خود مسئولیت اثرگذاری و تاریخ سازی تعریف کرده است، و این زن منفعل و خانه نشین نیست.

وی یادآور شد: زن از نگاه الگوی سوم، فردی است که در منزل تدبیر می‌کند و بستر رشد و شکوفایی اهالی خانواده را رقم می‌زند، زن از نگاه اسلام و انقلاب خود را تاریخ ساز و نقش آفرین می‌داند.

این نشست در نهایت به کارگروه‌های موضوعی تقسیم شد و با حضور سرکار خانم آقایی پژوهشگر حوزه‌ی زن و خانواده، با رویکرد مساله محوری به طرح مسائل و بارش فکری و حل مسائل محلات پرداختند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …