شنبه , 1 اردیبهشت 1403

برخی با بهانه کمبود آب خواستار واردات محصولات کشاورزی هستند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرج،  علیرضا عباسی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان البرز که در کرج برگزار شد با اشاره به اهمیت تولید و حمایت از این بخش مهم ، اظهار داشت: با رونق و تولید مشکل بیکاری و اشتغال و معیشت مردم برطرف می‌شود.

وی افزود: تسهیل در  فرایند صدور مجوزهای کسب و کار از  اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نیاز است در این زمینه تسهیل گری صورت گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه برخی افراد امضاهای طلایی  را  برای عده ای خاص و یا نزدیکان خود در نظر گرفته بودند ، بیان کرد: در عرصه های مختلف از جمله دفاتر ثبت اسناد، مرغداری‌ها ودامداری‌ها، گلخانه‌ها دریافت مجوز کار بسیار مشکلی است و در این زمینه مراجعات متعددی به دفاتر نمایندگان انجام می‌شود.

نماینده کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه در  مجلس به دنبال اصلاح اموری هستیم که به نحوی با اشتغال و معیشت مردم سرکار دارد ، عنوان کرد:  سال گذشته بودجه کشور با 320 هزار میلیارد تومان بدهی بسته شد و لازم است  فروش اوراق، استقراض از بانک مرکزی، برداشت از صندوق ذخیره ارزی و یا بکارگیری دیگر روش برای تامین کسری بودجه مشخص گردد تا تورمی جدید به کشور تحمیل نشود.

وی با اشاره به اینکه کسری بودجه را باید از طریق منابع پایدار تامین کنیم ،گفت :خام فروشی باید در کشور متوقف شود و با استفاده از ظرفیت‌ها و دانش روز در حوزه‌های مختلف و از طریق صادرات محصولاتی مانند پتروشیمی برای کشور ارز آوری شود. 

عباسی گفت: در کشور بحث توجه و استفاده درست از  منابع آبی موجود اهمیت بالایی دارد و باید با حداقل مصرف مشاغلی را انتخاب کنیم که برای ما بالاترین منابع درآمدی را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه  در عرصه کشاورزی برخی با بهانه کمبود آب خواستار واردات محصولات کشاورزی هستند، ادامه داد: در حوزه کشاورزی باید بهره وری افزایش یابد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  شیوع کرونا فرصتی برای تقویت زیرساخت‌های داخلی تولید با تکیه بر ظرفیت‌های مانند دانش بنیان‌ها  و فارغ التحصیلان دانشگاهی است، ادامه داد:در صورت حمایت به موقع از واکسن تولید داخل در حال حاضر می توانستیم به یک صادر کننده واکسن در این حوزه تبدیل شویم.

نماینده مردم کرج با بیان اینکه یک عده موضوع واکسن را به خواسته های خود گره زدند، ادامه داد: برخی هم به دنبال واردات واکسن های خارجی بودند.

عباسی بیان کرد: سال گذشته نزدیک به 230 میلیارد تومان از موسسه تحقیقات واکسن و سرم رازی حمایت کردیم تا واکسن داخلی تولید کند، این ظرفیت های داخلی باید حمایت شود‌.

وی اشاره کرد: در حوزه‌های دانش بنیان جوان های زیادی داریم که باید برای آنها اشتغال زایی کنیم و در کنار آن می‌توانیم از خروج ارز جلوگیری کنیم.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از دشمنان در بحث تحریم‌ها به دنبال غذا و دارو هستند ، ادامه داد: باید برای مقابله با تحریم‌ها به تولید و توان داخلی تکیه کنیم.

وی در مورد سهم البرز از منابع آبی دو سد طالقان و امیرکبیر گفت: آب سه استان  تهران، البرز و قزوین از این سدها تامین می‌شود که در گذشته حق آبه البرز از دو سد تنها 55 میلیون مترمکعب بود اما با با تلاش‌های انجام شده در یکسال و نیم قبل همین میزان سهمیه به آن افزوده شد‌ و امروز این حق آبه بالغ بر 110 میلیون مترمکعب است‌.

عباسی با اشاره به اینکه افزایش سهم حق آبه استان نیازمند تامین زیرساخت‌های لازم بود ، افزود: متاسفانه ظرفیت تصفیه خانه‌های ما برای این کار آماده نبود، اکنون در حال ساخت ابن تصفیه خانه ها هستیم.

وی با بیان اینکه در استان البرز محرومیت پنهانی را شاهد هستیم ، گفت : یکی از این موارد از لحاظ سرانه آموزشی است که در رده بندی استان‌ها در سطوح پایین قرار داریم به نحوی عدد این سرانه در برخی نقاط استان نیم مترمربع است در حالی متوسط آن در جهان 8 و در کشورمان 5 مترمربع است.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش البرز، افزود: سالانه نیروهای زیادی در این بخش به سن بازنشستگی می‌رسند، این زنگ خطر است و باید جذب نیروی آموزشی انجام شود.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد  در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از ظرفیت‌های ملی و استانی و در کنار آن خیرین استفاده کنیم تا در خیلی از بخشها به قدرت لازم برسیم.

وی در مورد  سرانه‌های درمانی نیز با اشاره به مباحث مهمی همچون عدد تخت‌های بیمارستانی  در البرز بیان کرد: در این زمینه البرز در انتهای جدول استان‌ها و قبل از سیستان و بلوچستان قرار دارد و  این موضوع در زمان بروز پیک بیماری کرونا مشاهده شد. 

نماینده مردم کرج فردیس، اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود 6 سال است که ساخت بیمارستان کمالشهر به پایان نرسیده است ، افزود: این در حالی است که آن منطقه از نبود امکانات درمانی رنج می برد  و در شهر فردیس هم  بعد از گذشت چند سال از آغاز مراحل ساخت تنها بیمارستان این شهرستان هنوز به بهره برداری نرسیده است و هر بار و عده ای جدید برای زمان افتتاح آن داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش خصوصی هم بیمارستان امام خمینی(ره) کرج با وجود 260 تخت بیمارستانی تعطیل شد، افزود: خوشبختانه این مرکز درمانی به چرخه فعالیت بازگشت و امیدواریم از ظرفیت آن در خدمت به مردم به خوبی استفاده کنیم.

عباسی در ادامه با بیان اینکه در بحث بودجه نیز استان البرز جزء 2 تا 3 استان پایین کشور است ، گفت: باید در طول 11 سالی که از استان شدن البرز گذشته تلاش می کردیم تا سالانه ارتقای لازم در این بخش صورت گیرد اما متاسفانه در این مورد کوتاهی شده است.

وی افزود: در حوزه ورزشی هم سرانه ها مناسب نیست، این موارد و معضلات را با رئیس جمهور وزرای مربوطه مطرح خواهیم کرد تا به خروجی مناسب برای البرز دست یابیم.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در شورای اسلامی گفت: البرز سالانه حدود 100 هزار مهاجر دارد، به عبارتی در یک بازه 4 ساله بالغ بر 400 هزار نفر به جمعیت البرز افزوده می شود که دقیقا برابر با جمعیت یک استان دیگر در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه باید برای یک میلیون نفر حاشیه نشین البرز برنامه داشته باشیم ، افزود: یکی از موضوعاتی که با رئیس جمهور مطرح کرده و مجدد پیگیری خواهیم کرد، همین مسئله رسیدگی به حاشیه نشینی در استان البرز است.

انتهای پیام/ش

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …