پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

۸۰ درصد ظرفیت و سرمایه دانشگاه ها هدر می رود

علیرضا عباسی شامگاه دوشنبه در بازدید از خوابگاه های دانشگاه خوارزمی که به مناسبت روز دانشجو انجام شد، افزود: براساس این آمار ۴۰ درصد از دانشجویان بعد از تحصیل به دنبال هیچ شغلی نیستند و حدود ۴۰ درصد شغلی که انتخاب می کنند هیچ تناسبی با رشته تحصیلی شان ندارد.

وی ادامه داد: این در صورتی است که اگر یک ریال هم در دانشگاه هزینه شود  انتظارمی رود که چندین ۱۰  برابر آن خروجی حاصل شود و یکی از این خروجی ها تربیت نیروی انسانی است.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه در بعضی از کشورها از کشاورزی، صنعت و داروسازی از حداقل مواد خام اولیه ارزش افزوده ایجاد می کنند، گفت: مجموعه دانشگاه‌های ما باید به فکر خلق ثروت از طریق انتفاع از تبدیل مواد خام باشد.

عباسی افزود: زمانی دانشگاه های کشور آموزش محور بود، بعد پژوهش محور شد و الان باید بررسی شود که دانشگاه در خلق ثروت چقدر موثر است و به چه میزان می تواند دانشگاه کارآفرین باشد.

نماینده مردم کرج،اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تبریک به مناسبت ۱۶ آذر و گرامیداشت مقام دانشجو بیان داشت: ۶۸ سال پیش در چنین روزی  سه دانشجو جلوی دانشکده فنی دانشگاه تهران خون پاکشان برای حفظ استقلال کشور بر روی زمین ریخت. امروز بعد از ۶۸ سال ما باید مدافع استقلال سیاسی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی کشور باشیم.

در استان البرز تعداد ۲۳ مرکز علمی و دانشگاهی تعریف شده است. دانشگاههای استان البرز صاحب امتیاز ۲۵ ژورنال تخصصی، علمی هستند. 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …