شنبه , 8 اردیبهشت 1403

تعیین نام شهر و احداث بیمارستان از مطالبات شهروندان شهرجدید هشتگرد است

«محسن آسوبار» روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه که با حضور اعضای شورای اسلامی شهرجدید هشتگرد برگزار شد، با بیان اینکه افزایش پویایی شهر، بیانگر تلاش مجموعه مدیریت شهری و شرکت عمران شهرجدید هشتگرد بوده، از مدیریت شرکت عمران به دلیل تعامل و همراهی با مجموعه مدیریت شهری قدردانی کرد.

وی یکی از اقدامات شهرداری برای ایام نوروز را راه اندازی کارناوال شادی به منظور ایجاد شور و نشاط بین کودکان و نوجوانان اعلام کرد و گفت: شهرداری شهرجدید هشتگرد برای اولین بار این برنامه را در صورت تائید و اجازه ستاد کرونا در ایام نوروز برگزار خواهد نمود.

آسوبار اظهار داشت: نام شهر، احداث بیمارستان و آرامستان از جمله مطالبات به حق شهروندان شهر جدید هشتگرد بوده که مدیریت شهری به جد پیگیر این موضوع است.

شهردار شهرجدید هشتگرد از راه اندازی نمایشگاه گل و گیاه در این شهر خبر داد و گفت: موضوع گردشگری و احداث دریاچه مصنوعی به منظور هدایت آبهای سطحی و ایجاد فضای تفریحی، زمین تنیس و مینی گلف و هتل و سوئیت مسافری از دیگر اقداماتی است که از سوی مدیریت شهری در حال پیگیری می‌باشد.

آسوبار در خصوص پرداخت حق الزحمه کارکنان شهرداری شهرجدید هشتگرد گفت: با توجه به اینکه در ۶ ماهه اول سال شهرداری شهرجدید هشتگرد ۲۴ میلیارد تومان درآمد داشته و در ۶ ماهه دوم بیش از ۲ برابر این مبلغ درآمدزایی داشته تمام حق و حقوق کارکنان پرداخت شده است.

وی در ادامه از راه اندازی سه پارک محله ای در فازهای یک و ۲ و یک کلانتری در فاز چهار در آینده ای نزدیک خبر داد.

شهردار شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه نقد باید منصفانه باشد تا شهر رونق یابد، در خصوص انتقاداتی که درباره احداث سرویس بهداشتی در ابتدای شهرجدید هشتگرد گفت: راه اندازی سرویس بهداشتی در ورودی شهر یک موضوع حاکمیتی و دستور اکید استاندار البرز به شهرداران بوده و ما نیز موظف به اجرای آن با رعایت موازین امنیتی بوده‌ایم.

نایب رییس شورای اسلامی شهرجدید هشتگرد نیز در این نشست توجه به سیما و منظر شهری و پیگیری ساختمان نیمه کاره ناجا در ورودی شهر و احداث بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی دولتی را از جمله اقدامات شورای اسلامی و شهرداری شهرجدید هشتگرد بیان کرد.

«میلاد ارمندپور»  اظهار داشت: همه جنبه‌های یک شهر در بخش‌های مختلف باید مورد توجه قرار گرفته و رشد کند تا توسعه پایدار شهری محقق شود.

همچنین عضو شورای اسلامی شهرجدید هشتگرد نیز از حمایت شهرداری و شورای اسلامی از سرمایه‌گذاران خبر داد و اظهار داشت: باید تمام توان مجموعه شهرداری را برای رفع موانع سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران به کار بگیریم تا بتوانیم از ظرفیت های این شهر برای توسعه و رونق اقتصادی استفاده کنیم.

«مرتضی کیهانی راد» با تاکید بر این موضوع که شهر نیازمند بهره گیری از توان سرمایه گذاران است، گفت: استفاده از سرمایه‌گذاران در زمینه گردشگری و تفریحی مدنظر شهرداری است و تمام سعی خود را جهت جذب این سرمایه گذاران به کار خواهیم بست. 

وی اظهار داشت: بودجه سال جاری شهرداری شهر جدید هشتگرد ۳۵۰ میلیارد تومان بوده که تا کنون بیش از ۸۰ درصد آن محقق شده و مابقی تا چند روز باقیمانده از سال محقق خواهد شد.

عضو دیگر شورای اسلامی شهرجدید هشتگرد نیز گفت: شهرجدید هشتگرد با افق جمعیتی ۶۰۰ هزار نفر نیازمند فضای درمانی، بیمارستان،‌گسترش فضاهای خاطره‌ساز، ایجاد حس تعلق و پایه های اول هویت بخشی با احداث تالار عروسی و پارک و امثال آن است.

«علی گلرخی» در ادامه در خصوص حمل و نقل شهری گفت: چندی پیش ۱۱ دستگاه اتوبوس توسط شرکت عمران به شهرداری واگذار شد که برای اورهال شدن نیازمند هزینه بود اما بدلیل نبود هزینه‌ی آن هنوز خط اتوبوسرانی راه اندازی نشده است.

رییس شورای اسلامی شهرجدید اظهار داشت: شورای اسلامی شهر و شهرداری به عنوان دو بازوی نظارتی و اجرایی نظام مدیریت شهری نقش موثر و اساسی در روند اداره شهر ایفاد می کنند با توجه به اینکه شوراهای اسلامی شهر کارآمدترین ابزار حکومت محلی برای مدیریت شهری و در راستای نهادینه شدن مشارکت مردم در ساختارهای تصمیم گیری محلی هستند توسعه نقش آنها در امور مدیریت شهری و شهرداری ضرورت غیر قابل انکاری دارد.

«کاظم‌ موحدی پور» گفت: شورای اسلامی و شهرداری عزم خود را جهت خدمتگزاری به مردم در راستای پیشرفت و توسعه همه جانبه شهر جذب کرده و اولویت اصلی آن شفافیت عملکرد و مشارکت شهروندان در تصمیم گیری است.

شهرجدید هشتگرد اکنون حدود ۸۶ هزار نفر جمعیت دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …