چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

ادامه پیشروی نیروهای یمنی در مأرب

به گزارش ایرنا از تارنمای الخبر الیمنی، طی ساعات گذشته درگیری ها در منطقه البتر واقع در نزدیکی تأسیسات نفتی صافر و میادین نفتی شهرستان الوادی در جریان بوده است.

بر اساس این گزارش، ائتلاف سعودی در شهر مأرب در روزهای گذشته تأسیسات نفتی صافر را که از مهم ترین منابع درآمدی نیروهای عبد ربه منصور هادی است تعطیل کردند؛ چراکه انتظار داشتند با پیشروی ارتش و کمیته های مردمی این منطقه به کنترل آن ها درآید.

پیشروی نیروهای یمنی در این محور همزمان با پیشروی دیگری در منطقه نقاع واقع در اطراف منطقه الفلج ورودی جنوبی شهر مأرب بوده است.

طی نبردهای روزهای آخر، نیروهای یمنی پس از تصرف ارتفاعات راهبردی البلق، موفق شدند درگیری ها را به منطقه الوادی، آخرین استحکامات نیروهای هادی در مأرب منتقل کنند.

همزمان با پیشروی نیروهای یمنی، حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن از جمله صنعا پایتخت این کشور افزایش یافته و تاکنون ده‌ها غیرنظامی در این حملات کشته شدند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …