جمعه , 10 فروردین 1403

نماینده مجلس : سند آمایش سرزمینی البرز باید اصلاح شود

علی حدادی روز پنجشنبه در نشست اعضای شورای دهیاری های بخش مرکزی ساوجبلاغ  و دهیاران افزود: بر این اساس باید اولویت به روستاها داده شود و با تولید محور شدن آنها اقدامات اساسی برای مهاجرت معکوس صورت گیرد.

وی ادامه داد: اکنون با بنیاد برکت برای ارایه وام های بانکی با سود چهار درصد به منظور اشتغالزایی هر چه بیشتر در روستاهای استان البرز هماهنگی شده است.

نماینده مردم طالقان، نظراباد، ساوجبلاغ و چهار باغ در مجلس شورای اسلامی همچنین از تصویب ۱۵۹ میلیارد تومان اعتبار برای مناطق محروم شهرستان های غرب استان البرز خبر داد و گفت: این اعتبار برای توسعه آب و راه روستایی ، بهداشت و درمان تعریف شده است.

وی ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی سال گذشته با تخصیص ۱۵ تا ۲۰ درصد همراه بود که امسال به میزان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

حدادی گفت: یکی از مشکلات درحوزه توسعه روستایی افزایش  قیمت قیر بود که  با پیگیری های به عمل آمده در نشست با وزیر نفت این قیمت کاهش یافت.

وی یادآورشد: در خصوص عملکرد بنیاد مسکن انتقادات بسیاری وجود دارد چرا که ادله محکمی داریم بنابراین لازم است بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای خارج سازی  روستاها از حالت مصرف گرایی تلاش کند.

نماینده مردم طالقان، نظرآباد ، ساوجبلاغ و چهار باغ در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: طرح جامع مدیریت شهری و روستایی در نوبت برای بررسی در صحن مجلس شورای اسلامی است و درصدد آن هستیم تا با اجرای طرح های مختلف از موازی کاری دستگاه های اجرایی هرچه بیشتر جلوگیری کنیم .

وی ادامه داد: در بخش روستایی باید اختیارات لازم به دهیاران و مجموعه شوراهای روستایی داده شود زیرا با  روندی که بنیاد مسکن درپیش گرفته روستاها را به ورطه نابودی می کشاند.

حدادی افزود: یکی از محورها در طرح جامع مدیریت شهری و روستایی  طرح هادی است که لازم است برای تغییرکاربری اراضی اصلاحاتی صورت گیرد چرا که مردم هزینه های سنگینی را دراین زمینه متحمل می شوند.

وی گفت: مصوبات بحث جمعیت، تولید، مسکن، اشتغالزایی و ازدواج جوانان به جد دنبال می شود و اکنون در بحث مسکن باید اقدامات ویژه داشت چرا که ۱۷ زنجیره به مسکن متصل است و با آن فعال می شوند.

نماینده مردم طالقان، نظرآباد ، ساوجبلاغ و چهار باغ در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: جوانان روستایی در استان نیازمند تامین  مسکن هستند در حالی که قوانینی مانع  ساخت وساز آنها در زادگاهشان شده است که قابل قبول نیست.

حدادی با اشاره به موضوعات کمیسیون ماده ۹۹ تاکید کرد: باید مشکلات شهرستان ها با حضور استاندار البرز و فرمانداران استان  به صورت میدانی حل شود چرا که در بحث کمیسیون ماده ۹۹ اکنون یک هزار و ۷۰۰ پرونده تلمبار شده داریم .

وی خاطرنشان کرد: کشور با کسری بودجه ۳۰۷ هزار میلیارد تومانی مواجه است که در دولت قبل برای چهارسال آینده هزینه شده و اسناد محکمی در هدر رفت ارز و پول داریم  و گرنه اکنون نباید قیمت کالاهای اساسی این می شد.

نماینده مردم طالقان ،نظرآباد ، ساوجبلاغ و چهار باغ در مجلس شورای اسلامی بیان داشت:  در دولت قبل بسیاری از  نیازهای کشاورزی  کشور در گمرکات  انباشت شد و گفته می شد که مشکل «اف ای  تی اف» است در حالیکه  عدم تامین کامیون مشکل کار بود.

وی گفت: مردم  غرب استان البرز از عملکرد برخی از دستگاه های اجرایی از جمله بنیاد مسکن و اداره راه و شهرسازی ناراضی هستند که این مهم  در دولت جدید مورد پیگیری جدی تر قرار می گیرد.

 شهرستان های طالقان، نظرآباد ، ساوجبلاغ و چهارباغ  در غرب استان البرز واقع شده اند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …