پنجشنبه , 30 فروردین 1403

روحانیت باید پرچمدار اقامه دین و طلایه دار تعظیم شعائر باشد

حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی یکشنبه شب در همایش خطبا و علمای شاخص استان البرز که در آستانه ماه محرم در اردوگاه شهید باهنر کرج برگزار شد، به تصمیمات ستاد ملی کرونا در سال گذشته در خصوص برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر اشاره کرد و افزود: امیدواریم ظلم و اجحافی که سال گذشته به مساجد و هیئات مذهبی شد امسال قدری جبران شود.

وی با بیان اینکه ما از تعظیم شعائر کوتاه نمی آییم، اظهار داشت: طلبه ای که در مکتب امام خمینی (ره) درسی فرا گرفته باشد، اینگونه است.

وی گفت: از نخستین جلوه های تعظیم شعائر حسینی، فضاسازی صوتی و بصری و همچنین تجربه وقار مشکی پوش بودن شهر است که سال گذشته حدود ۶۰ درصد هیئات مذهبی برنامه برگزار نکردند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: سال گذشته شعائر حسینی از کشور ما گرفته شد زیرا زمانی که ایستگاه صلواتی نباشد صدای نوحه در خیابان ها شنیده نمی شود و وقتی دسته های عزاداری و سینه زنی به خیابان ها نیایند، یعنی شعائر حسینی از ما گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در دهه اول محرم باید عزاداری علنی باشد، اظهار داشت: حداقل جلوه تعظیم شعائر حسینی باید داعی و پیش قراول فضاسازی صوتی و بصری محرمی این شهر باشیم.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم یکی از محافلی را که سال گذشته تعظیل کردند احیاء کنیم نباید از آن بگذریم.

قمی به نقش استان البرز در تاثیرگذاری اقداماتش در کشور اشاره کرد و گفت: استان البرز مهم است و دیده می شود و تاثیر بر دیگر استان ها دارد و از شما البرزی ها می خواهیم که در احیاء و تعظیم شعائر حسینی برجسته تر و منظم تر از هر وقت دیگری در دهه اول محرم جلوه گر باشید.

در این نشست که با حضور خطبا و علمای شاخص استان البرز برگزار شد، تعدادی از خطبا به بیان برنامه های فرهنگی و جهادی مساجد خود پرداختند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …