جمعه , 14 اردیبهشت 1403

نصب دکل مخابراتی در منطقه جماران رشت باید با اقناع اهالی انجام شود

عبدالکریم علیزاده شنبه شب در ارتباط با برگزاری چهل و هفتمین کمیته احیای حقوق عامه با موضوع مطالبه مردم جماران با حضور معاون مطالبه گری و دستگاه‌های حاکمیتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به خبرنگار ایرنا گفت: هفته گذشته یکی از پیمانکاران اپراتور تلفن همراه در منطقه جماران رشت در زمینی اجاره‌ای و با مجوز اقدام به نصب دکل مخابراتی کرد که با مقاومت مردم روبرو شد.

وی اظهار داشت: از همان روز هرگاه که نیروهای فنی پیمانکار برای نصب دکل در این منطقه حضور یافتند، اهالی ساکن با تجمع اعتراضی و آرام مانع نصب دکل شدند که البته این تجماعت بدون هیچ تنشی انجام شده است.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان علت ممانعت مردم را از نصب دکل واهمه اهالی از مضرات اشعه تجهیزات مخابراتی برای سلامتشان عنوان کرد و گفت: مردم این محله به هر جایی که برای جلوگیری و یا حتی توضیحی در این باره مراجعه کرده اند اما پاسخی دریافت نکردند و گاهی برخی از مسئولان آنها را از دفترشان بیرون رانده‌اند.

علیزاده بخشی از نگرانی مردم را ناشی از شنیده های شفاهی و بدون استدلال علمی دانست و گفت: آنها پس از ناامید شدن از جاهای دیگر به دفتر ستاد امر به معروف برای مطالباتشان مراجعه کرده اند.

وی اقناع سازی را بهترین شیوع برای ارتباط با مردم و ارائه خدمات مناسب دانست و افزود: ستاد امر به معروف خواستار جهت گیری و تاثیرگذاری بر روی تصمیمات دستگاه‌های خدماتی و یا مطالبات مردمی نیست، اما آگاهی مردم از اقدامات دستگاه ها را حق آنان می داند.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان تاکید کرد: متولیان امر به جای اقدامات تنش زا و همچنین تکیه بر مجوزهای قانونی، لازم است اهالی را از بی خطر بودن یا هر تبعات مثبت یا منفی دیگر آشنا وآگاه سازند. 

علیزاده گفت: مقابله با مطالبه مردم راهکار مناسبی نیست و به جز دور کردن مردم از مسئولان نتیجه ای نخواهد داشت، بنابراین باید حرف مردم را شنید و آنها را قانع کرد، مردم هم به طور قطع حقایق را درک می کنند.

وی گفت: از ۲۵ متر ارتفاع دکل تاکنون حدود ۱۵ متر آن نصب شده است اما مردم هیچ تعرضی به آن نداشته اند و به صورت آرام و مسالمت امیز تجمع کردند و مطالبه آنها نیز اطلاع از تبعات این دکل های مخابراتی بر سلامتشان است.

عصر امروز شنبه در نشستی مطالبه مردم با حضور نماینده مطالبه گران بررسی و روند پیگیری مطالبه و همراهی مسئولین مورد ارزیابی قرار گرفت.

نماینده مطالبه گران نیز در این نشست ضمن طرح استدلال‌های خود گفت: ما معتقدیم ضمن برخورداری مجوز از سوی شرکت پیمانکار متأسفانه ضوابط اخذ آن به درستی رعایت نشده و انجام این پروژه زمینه‌های اضرار به مردم را فراهم می‌آورد که در این راستا از مسئولین می‌خواهیم که جوانب مختلف موضوع را با مردم در میان گذارند و سوال و مطالبه مردم با پاسخ درست روبرو شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …