جمعه , 21 اردیبهشت 1403

ساخت یک میلیون متر مربع فضای آموزشی جدید در البرز نیازمند نگاه ملی است

« حسن مهرانی » روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه البرز برای رسیدن به سرانه میانگین کشوری نیازمند یک میلیون متر مربع فضای آموزشی جدید است، اظهارداشت: این استان به ۶ هزار و ۶۶۷ کلاس درس نیاز دارد.

وی بیان داشت: طبق برآورد کارشناسان برای ساخت این میزان فضای آموزشی به   ۶ هزار و ۶۶۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز خاطرنشان کرد: با توجه به رشد ۳.۵ درصدی سالانه جمعیت دانش آموزی در البرز، سالانه باید ۵۸۰ کلاس درس جدید در این استان احداث شود.

مهرانی میانگین سرانه فضای آموزشی در استان البرز را حدود سه متر مربع  ، کشوری ۵.۲  متر مربع و استاندارد جهانی را ۸.۴ متر مربع  ذکر کرد و یادآورشد: برای اینکه البرز در یک پروسه پنج ساله بتواند به حداقل میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور برسد، نیازمند ساخت یک هزار و ۶۲۰ کلاس درس است.

وی تصریح کرد: سرانه فضای آموزشی این استان حتی پایین تر از استان سیستان و بلوچستان است.

وی با بیان اینکه به رغم همه تلاش های صورت گرفته از سوی دولت و خیرین مدرسه ساز، متاسفانه رشد ساخت مدارس با رشد جمعیت دانش آموزی در استان البرز همسویی ندارد، اضافه کرد: نرخ مهاجرت بالا بویژه در کرج موجب شده تا زیرساخت های آموزشی ، پاسخگوی رشد جمعیتی در آن نباشد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز ادامه داد: علی رغم اینکه البرز یکی از استان‌هایی است که با بیشترین نرخ مهاجرت روبرو است اما تخصیص سرانه‌های آموزشی در آن پایین است.

وی گفت: ۳۰ درصد فضاهای آموزشی استان البرز نیز فرسوده است به گونه ای که  یک هزار کلاس درس به مقاوم سازی و یک هزار کلاس درس هم به تخریب و بازسازی نیاز دارد.

مهرانی افزود: تامین کمبود کلاس های درس در بازده زمانی چند ساله ازمحل اعتبارات ملی و استانی امکان پذیر نسیت لذا برای ساخت کلاس های درس جدید در استان البرز نیاز به مشارکت بالای خیرین و بخش خصوصی داریم.

وی به نیاز البرز به ساخت هشت هزار کلاس درس جدید پرداخت و تاکید کرد: در این استان چندین  شهرک مسکونی بالای یک هزار و ۷۰۰ واحدی احداث شده که حتی یک مدرسه هم ندارند.

استان البرز با ۵۱۲ هزار دانش آموز، ۱۶ هزار کلاس درس دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …